El Departament d’Ensenyament ja ha confirmat la decisió a la direcció de l’Institut, tot i que encara no hi ha hagut una comunicació oficial per escrit

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]A[/dropcap]mb aquesta modificació, l’alumnat de segon cicle d’ESO passaria a fer jornada continuada, mentre que al primer cicle seguirien les classes de dilluns i dimarts a la tarda. L’Institut va consultar a les famílies de 3r i 4t d’ESO que, amb un 57,6% dels vots, s’inclinaren per la jornada continuada als quatre cursos de l’ESO.

Malgrat aquests resultats, el Consell Escolar va considerar oportú mantenir les dues tardes a 1r i 2n, ja que no és aconsellable impartir 6 hores de classe seguides a aquesta edat.

La Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC) ha criticat el procés d’aplicació de la jornada intensiva

La FAPAC no està d’acord amb el procés a través del qual el Departament d’Ensenyament ha autoritzat fer jornada intensiva a 379 instituts, d’un total de 405. La federació ha considerat “lamentable” que no s’hagi realitzat un referèndum entre les famílies o un debat públic ampli i que l’aprovació s’hagi fet demanant consens al Consell Escolar del centre, que per a la FAPAC és “només demanar l’aprovació per part de tres pares i mares”. A més, critiquen que les AMPA han estat “alienes” al procés i que Ensenyament no hagi informat directament a la FAPAC .

D’altra banda, també han criticat que la decisió s’hagi comunicat quan els centres ja han finalitzat les classes i les famílies ja hagin matriculat els seus fills, “sense conèixer el tipus d’horari que es farà el curs vinent”.

Per a la FAPAC, la forma com s’ha dut a terme aquest procés “no facilita l’entesa entre docents i famílies” i ha alertat també que vigilarà “molt de prop” l’aplicació de la mesura per no perdre serveis com menjador, activitats extraescolars, reforç educatiu i biblioteca oberta a la tarda.

Per últim, la Federació ha considerat que la decisió “gairebé generalitzada” d’autoritzar l’horari compactat (379 centres de 405) “obeeix clarament a la voluntat de la conselleria perquè un determinat perfil d’alumnat vagi a l’escola concertada i també per evitar la irritabilitat de certs sectors docents”.

La visió de la direcció dels centres sobre la jornada compactada

Els adolescents no rendeixen igual al matí que a la tarda, i per tant, no aprofiten les classes de la mateixa manera. D’això, n’estan convençuts la major part de directors d’institut que han sol·licitat fer la jornada compactada. La realitat és diferent en centres de la ciutat de Barcelona, que en instituts allunyats de les ciutats, però en general, s’aposta per provar l’experiència i adaptar l’oferta dels centres a aquests nous horaris.

Gairebé 400 instituts catalans, més de la meitat, canviaran el curs vinent la jornada partida dels alumnes per la jornada compactada, és a dir, les hores de classe s’acumularan al llarg de tot el matí, amb un descans de mitja hora, i les tardes estaran lliures pels estudiants.

La jornada intensiva és una de les reivindicacions del professorat, que defensa que és un sistema per millorar el rendiment escolar.

I és que els directors i professors de secundària coincideixen en què els adolescents no rendeixen de la mateixa manera els matins que a les tardes, i per tant, estan convençuts que pedagògicament, la mesura té sentit.

 

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here