El President del Consell, Joaquim Balsera i el Conseller de mobilitat, Jordi Milà, valoren molt negativament que l’Estat no contempli la realització d’obres planificades ja fa anys així com la falta d’inversions en el transport públic de viatgers

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]M[/dropcap]algrat aquesta valoració negativa, no obstant, es feliciten per la inversió de 70 milions d’euros en accessos viaris i ferroviaris al port, una petició llargament reclamada els últims anys.

El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Joaquim Balsera, considera que el projecte de pressupostos generals de l’Estat per l’any 2013 representa un perjudici per a la competitivitat del territori en un moment en què les empreses catalanes treballen a fons en la seva internacionalització i l’augment de les exportacions, una solució cabdal per a la viabilitat empresarial i econòmica del territori.

“La manca de suport per part de l’Estat en inversions claus a la comarca afecta greument la nostra competitivitat, que és essencial davant la crisi econòmica que vivim”, sosté Balsera.

A parer del president comarcal, l’Estat comet de nou un greuge amb la comarca amb els pressupostos del 2013, ja que de nou no es contempla la realització d’obres d’infraestructura previstes ja fa molts anys o bé es produeixen aturades.. Per una altra banda, afirma que l’estat de la xarxa viària no permet garantir un servei eficient del transport públic de viatgers per carretera.

“De nou , no es torna a fer cap inversió en la connexió del Cinturó del Litoral amb la C32,  o s’ajornen les obres dels enllaços entre l’A2 i l’AP7 a Sant Andreu de la Barca, per no parlar de l’aturada de la variant de Vallirana, que afecta a una població i al trànsit de vehicles des del Baix Llobregat al Penedès per una via sense peatge”, destaca el president del Consell.

Balsera critica la inversió de 10.000 euros prevista en el projecte Bus-Vao entre Molins de Rei i Barcelona: “És una caricatura de l’atenció que l’Estat presta a Barcelona i a la comarca del Baix Llobregat. Una burla a tots els que hi vivim i treballem. Com podem ser competitius quan no s’inverteix en facilitar la logística de la producció industrial ni pel que fa a la mobilitat de les persones en accessos de rodalies a l’aeroport o s’abandonen els projectes previstos, com ara la línia entre Castelldefels i Cornellà?”, es pregunta.

D’una altra banda, el Conseller de Mobilitat, Jordi Milà, critica la reducció de nou de les aportacions de l’Estat a l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona, que es redueixen en un 30% respecte l’últim pressupost i que significaran un augment de les tarifes i de pèrdua de qualitat dels serveis.

No obstant, Balsera es felicita que l’Estat, finalment, hagi decidit invertir 70 milions d’euros en els accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona (inici de la construcció del tram de via d’ample internacional  a la Zona Franca), llargament reclamat els últims  anys. Sense aquestes obres i amb la nova terminal portuària del moll Prat acabada aquest estiu, s’haurien agreujat els problemes de mobilitat en unes vies ja saturades.

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here