Les ciutats baixllobregatines implicades directament són Sant Feliu de Llobregat, on s’ubica l’empresa cimentera CEMEX, i Martorell, on es troba l’empresa automobilística SEAT

CEMEX

Cemex només mantindrà l’activitat de mòlta de ciment a les plantes de Sant Feliu de Llobregat i Alcanar, però la multinacional ha confirmat l’acomiadament de 370 de treballadors a tot l’Estat, fet que afectarà la majoria de la plantilla de les factories catalanes

La companyia Cemex mantindrà únicament l’activitat de mòlta de ciment a les seves plantes de Sant Feliu de Llobregat i Alcanar (Montsià) després de presentar un pla de reestructuració de l’activitat que suposarà l’acomiadament de 370 treballadors d’una plantilla de 1.740 a tot l’Estat espanyol. A la pràctica, això pot suposar l’acomiadament d’una part considerable de la plantilla de les factories catalanes, que abandonaran les activitats de cantera i forn.

Els 370 acomiadaments es basen en un pla de reestructuració de l’activitat que suposarà mantenir només l’operativa integral a diverses plantes de la resta de l’estat. En canvi, les d’Alcanar i Sant Feliu de Llobregat es dedicaran exclusivament a la mòlta, abandonant les canteres i els forns, fet que suposarà, segons han reconegut fonts de l’empresa, que no han volgut precisar cap xifra, que el funcionament de les plantes requerirà molt menys personal del que està ocupat actualment.

No obstant, a “Catalunya Ràdio” aquests futurs acomiadaments s’han xifrat en 175 -entre la planta d’Alcanar i la del Baix Llobregat-, però de moment aquesta xifra no ha estat confirmada per fonts de l’empresa.

SEAT

La planta de Martorell ha començat a fabricar la tercera generació del vehicle compacte Seat León per a la seva comercialització al mercat europeu. L’adequació de la fàbrica per produir-lo, amb tecnològica d’última generació, ha permès incrementar la capacitat total de la planta un 10% fins als 600.000 vehicles l’any.

800 milions d’euros d’inversió i 1.600 llocs de treball directes, més 6.000 més d’indirectes. Són les dades que envolten el nou model León que Seat ha començat a fabricar a aquesta localitat baixllobregatina. La tercera generació d’un dels bucs insígnia de la marca, culmina l’ofensiva comercial i estratègica que la companyia ha dut a terme el 2012.

“Ha de ser la gran palanca” de la marca, ha explicat el vicepresident executiu de producció, Andreas Tostmann, per assolir una “major internacionalització” de la firma que li permeti, a la fi, recuperar els números verds.

L’objectiu de la companyia és aconseguir recuperar la rendibilitat econòmica per deixar de ser la única firma del grup alemany Volskwagen que manté pèrdues en els seus balanços.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here