La Federació reclama el compliment de la disposicio addicional tercera i  dóna prioritat a la millora de Rodalies i al Corredor Mediterrani. També demana que es compleixin els compromisos d’inversió amb Vallirana i Sant Feliu de Llobregat

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]l portaveu adjunt de CiU, Pere Macias, ha presentat les esmenes sobre infraestructures. S’ha presentat una esmena de compliment de la legalitat com és el deute de 759 milions de la disposició addicional tercera de l’Estatut de la liquidació aprovada en comissió mixta. Macies ha dit que l’Estat “hauria de fer front al seu pagament” i també ha fet referència als 99 milions d’euros destinats a les farmàcies “Si l’Estat no fos morós de Catalunya, les farmàcies, les entitats del tercer sector, i entitats concertades de sanitat, serveis socials i educació haurien cobrat”, ha assegurat. “El fet que no puguin cobrar es deu únicament i exclusivament a l’incompliment de la llei del govern del PP”, ha afegit Macias.

Pel que fa a inversions infraestructures, Macias ha recalcat que “hem constatat que no es compleix en els pressupostos la disposició addicional que obligaria que la inversió fos del 18% i no arriba a 12%”. “Per tant, hem presentat esmenes a diferents infraestructures prioritàries que en donarien compliment”, ha dit. CiU prioritzarà Rodalies, que ha criticat que “és un autèntic escàndol” i planteja que hi hagi una partida de 200 milions d’euros destinats a Rodalies Barcelona. També, segons Macias, s’han oblidat consignar els 143 milions que val mantenir els serveis de Renfe i ha recordat que perquè el Govern pugui firmar un contracte de programa, si no es traspassen els diners no es pot fer receptor del contracte-programa.

Macias també ha reclamat l’accés ferroviari a la nova terminal aeroportuària de Barcelona, que està licitada i no s’adjudica. Aquest és un dels greuges importants amb Catalunya, segons el portaveu adjunt. “Mentre a la T4 de Barajas ja té metro, rodalies i volen fer arribar l’alta velocitat, a Barcelona tenen incomprensiblement aturada l’obra”, ha criticat.

“No hi ha cap altre explicació que no sigui un càstig deliberat a Catalunya i l’aeroport del Prat. És un tema molt sagnant i incomprensible”, ha lamentat.

“Una manera de castigar Catalunya és no voler dur endavant una obra que ja fa dos anys que està en procés de licitació” ha dit Macies, que ha reclamat també explicacions “perquè després no entenen el que passa aquí”. “És com un dictat del senyor Wert”, ha afegit.

Així mateix, ha subratllat que es destinen partides a la seguretat viària com la variant Vallirana o el quart cinturó. No obstant, ha puntualitzat que en l’àmbit ferroviari cal accelerar la connexió del Corredor del Mediterrani amb l’AVE. CiU exigeix el compliment dels compromisos del ministeri signats amb una sèrie de municipis, com amb el soterrament ferroviari de Sant Feliu de Llobregat, al qual el govern espanyol no dóna cap resposta.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here