La Variant de Vallirana i la connexió de la C-32 a Sant Boi, son les infraestrucures baixllobregatines sobre les que el PSC va registrar ahir esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE). A més, la capital de la comarca també va reclamar a Madrid, la inclusió del soterrament de la via als PGE i ERC considera que el govern de l’Estat espanyol s’oblida un cop més de les infraestructures de la comarca

La Variant de Vallirana i la connexió de la C-32 a Sant Boi

El PSC va registrar ahir divendres al Congrés dels Diputats, un paquet d’esmenes -incloses dins de les del Grup Socialista- que reclamen inversions a Catalunya per valor de 770.238.000 euros. El coordinador dels diputats i senadors del PSC, Francesc Vallès, va explicar que els socialistes catalans es van limitar a demanar “el que pertoca” a Catalunya, això és 728.238.000 euros més, en compliment de la Disposició Addicional Tercera de l’Estatut  i 49.800.000 en inversions culturals, induatrials, en agricultura i medi ambient.

Entre les esmenes rellevants que presenten els socialistes catalans hi ha la petició no només de la disposició addicional Tercera de l’any 2013, sinó d’habilitar crèdits per fer efectiu el pagament dels diners “pendents” i els “no executats” els anys 2008, 2009 i 2010.

En el capítol de Foment el PSC demana 30 milions d’euros per a la Variant de Vallirana, i 15 milions per a la connexió litoral amb la C-32 a Sant Boi de Llobregat.

De fet, l’esmena de la Variant de Vallirana apareixerà al llistat de la pràctica totalitat de les formacions catalanes, que van acordar demanar-la per impulsar d’una vegada aquesta infraestructura.

Sant Feliu de Llobregat reclama una partida per el soterrament de la via als PGE

Els representants de totes les formacions polítiques de Sant Feliu de Llobregat, amb el seu alcalde al capdavants, es van aquesta setmana amb representants dels cinc grups presents al Congrés per reivindicar el soterrament de les vies del tren al seu pas pel municipi.

Amb la voluntat de donar una imatge d’unitat, la comitiva va traslladar a Madrid la importància d’incloure en els pressupostos generals de l’Estat, quan abans millor, el cost d’una obra prioritària pel municipi que, recorden, compta amb el projecte constructiu definitiu des del 2009 fruit d’un acord entre Estat, Generalitat i consistori. Des d’aleshores però, les obres no s’han arribat a licitar mai.

Tampoc pels pressupostos de l’any vinent, els del 2013, l’actual govern espanyol del PP hi ha inclòs la partida per aquest obra.

Tots els grups polítics del municipi defensen la necessitat de tirar endavant el soterrament i enllestir l’obra a mig termini, un compromís que sembla que van aconseguir per part de l’executiu de Mariano Rajoy, segons han afirmat fonts municipals.

L’alcalde de la ciutat, Jordi San José (ICV), va valorar a través d’un comunicat que la intenció de la comitiva no era aconseguir un acord tancat per aquest 2013 sinó la voluntat “de manifestar la perseverança, la constància i la unitat de tota la ciutat i de tots els seus grups per aconseguir el pressupost necessari per a la licitació” i en tot cas el compromís de què en el moment en què es recuperi la inversió pública de l’Estat, “Sant Feliu sigui una prioritat per al Ministeri de Foment”.

Esquerra Republicana del Baix Llobregat considera que el govern de l’Estat espanyol s’oblida un cop més de les infraestructures de la comarca 

El vicepresident i Conseller de mobilitat del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Jordi Milà (ERC), va impulsar una moció on es denunciava la baixa inversió de l’estat espanyol a la comarca i es reclamava acabar d’una vegada les obres aturades pel Ministeri de Foment.

Des del grup comarcal d’ERC es fa una valoració molt negativa dels Pressupostos de 2013, doncs amb els 23M d’euros pressupostats no es podran acabar cap ni un dels projectes ja en obres abans del 2016.

Segons aquesta formació, “estem aturats en el temps i aquest any serà com el 2011, un exercici en què encara no s’acabarà la connexió de la ronda Litoral de Barcelona amb la C-32 i la C-31 ni el pont de connexió sobre el riu Llobregat de l’A-2 i l’AP-7, ni la variant de Vallirana B24”.

ERC considera que aquests pressupostos penalitzen a la nostra comarca perquè les infraestructures que es reclamen són necessàries i urgents. Aquest any tampoc no es començarà el nou accés de tren de rodalies a l’aeroport del Prat, el soterrament de les vies de tren a Sant Feliu de Llobregat, i el carril Bus-VAO entre Molins de Rei i l’Avda.Diagonal.

Esquerra Republicana farà esmenes als pressupostos  de l’estat perquè les inversions del Ministeri de Foment es multipliqui per 10, i arribi als 250M d’uros/any durant els propers quatre anys.

Amb aquesta inversió ERC considera que es garantiria una important millora de la mobilitat, i també, es donaria un fort impuls al transport públic del Baix Llobregat.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here