L’Ajuntament s’adhereix l’Airport Regional Conference (ARC) que aplega una trentena d’autoritats locals i regionals de tot Europa que tenen en comú la proximitat a un aeroport internacional

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]a Junta de Govern Local ha aprovat l’adhesió de l’Ajuntament de Gavà a l’Airport Regional Conference (ARC), associació formada per ciutats i regions de tot Europa que tenen en comú el fet de tenir a prop un aeroport internacional. L’ARC, que és membre consultor en el Parlament Europeu, té una àmplia experiència tant en el transport aeri com en polítiques regionals associades a les infraestructures aeronàutiques per mantenir l’equilibri entre el creixement econòmic i la qualitat de vida de la ciutadania.

Dins d’ARC hi ha representats els territoris propers als aeroports més importants d’Europa com són: Londres–Heathrow, París–Charles de Gaulle, Frankfurt–Fraport i Madrid–Barajas amb l’Ajuntament de Madrid. Cal remarcar també que a banda de Gavà, també en són membres l’Ajuntament d’El Prat, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, entre d’altres.

A través d’aquest organisme, l’Ajuntament de Gavà podrà aportar l’experiència acumulada en matèria d’impacte aeroportuari, així com els projectes que s’han posat en marxa en els darrers anys per minimitzar l’impacte acústic de l’Aeroport de Barcelona sobre els municipis de l’entorn. Segons l’alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, “l’adhesió a l’ARC és un pas més en la tasca desenvolupada per Gavà durant els darrers set anys per garantir un equilibri entre un funcionament més eficient de l’Aeroport i el respecte per les persones que viuen al seu entorn a través de les reivindicacions i la presentació de propostes.

“A través d’aquest organisme podrem compartir experiències amb altres ciutats i regions i aplicar en el nostre territori tot el coneixement que hagi estat validat al llarg dels anys per altres territoris”.   L’alcalde ha afegit que “no abaixarem la guàrdia, és necessari combatre, des de tots el mitjans que tinguem al nostre abast, les possibles amenaces relacionades amb el canvi de legislació que poden suposar un pas enrere en les millores assolides; el creixement i projecció de l’Aeroport és també una prioritat econòmica per a Gavà, però ha de ser clarament i necessàriament compatible amb el respecte per l’entorn”.

Des de l’entrada en funcionament de la tercera pista, l’Ajuntament, a través de l’Oficina Municipal de Seguiment de l’Aeroport (OMSA), ha treballat en les diferents comissions on participa per aplicar canvis en els procediments i equiparar-los als que s’utilitzen en diferents Estats de la Unió Europea. Una feina que ha topat sovint amb resistències i amb determinades actituds que han mostrat poc interès en canviar procediments, ja sigui pel cost econòmic que podien arribar a suposar com per manca d’obligació legal.

L’anunciada privatització d’AENA podria provocar, a més, que els procediments que s’apliquen actualment puguin fer-se més laxes o, si més no, deixar d’incorporar les millores que demanda el territori afectat per l’aeroport barceloní.   Des de l’Ajuntament de Gavà, s’han presentat propostes de modificació de la legislació estatal, reiterant la necessitat de mantenir l’actual sistema de pistes segregades i d’involucrar el territori en la presa de decisions.

Aquest estiu, Gavà també va intercedir en l’àmbit europeu presentant una vintena d’esmenes al nou Reglament europeu de control del soroll a través de la Comissió de Medi Ambient del Parlament Europeu. Aquestes accions, es podran veure reforçades amb la participació activa de l’Ajuntament de Gavà a l’ARC.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here