Des de l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat, es publica l’informe anual del sector turístic 2012. Aquest informe combina dades generals del sector (clima empresarial, tendències futures o ingressos per turisme internacional) amb les dades concretes de la comarca (ocupació, afiliació, contractació i atur registrat)

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]S[/dropcap]egons l’informe, el pes del sector turístic en el conjunt de l’estructura productiva de la comarca supera al pes que té aquest sector en l’Àmbit Territorial Metropolità i en el conjunt de Catalunya.

El 16% de les empreses i el 12% de la població ocupada del Baix Llobregat desenvolupen activitats turístiques. A la vegada, el 10% del total de la població ocupada en el sector turístic desenvolupa la seva activitat al Baix Llobregat.

Així, conèixer i monitoritzar el desenvolupament de les activitats turístiques esdevé imprescindible per a conèixer i monitoritzar el desenvolupament del conjunt de l’economia de la comarca.

Les dades d’aquest 2012 mostren com el sector turístic compta amb elements que poden afavorir una perspectiva de futur positiva. Barcelona es situa entre les ciutats d’Europa que celebra un major nombre de convencions i fires internacionals, això hauria de ser un revulsiu per animar el dinamisme del sector turístic de la comarca.

El pes del turisme estranger al Baix Llobregat i el seu increment continuat pot ser un altre element que pot animar el creixement del sector al no estar tan sotmès a la conjuntura econòmica del nostre context.

L’ocupació hotelera l’any 2012 ha superat en 5 dels 12 mesos la dels darrers anys i s’ha consolidat el turisme MICE o de negocis al Baix Llobregat, seguint la mateixa tendència de l’estat espanyol, que ha representat el 60% del total d’estades als establiments hotelers de la comarca.

Finalment, el desenvolupament de les tecnologies de la informació i comunicació poden permetre millorar l’oferta turística d’una manera accessible, econòmica i eficaç tot facilitant la segmentació i especialització segons tipus de producte o servei.

Per a potenciar i dinamitzar el sector turístic a la comarca el Consorci de Turisme del Baix Llobregat desenvolupa en el 2013 les següents línies de treball:

1. La creació de nous productes turístics i consolidació dels actuals: turisme de reunions;activitats gastronòmiques; accions específiques de promoció del modernisme al Baix Llobregat; senyalització i difusió de la xarxa de camins i senders; difusió dels esdeveniments singulars i festes populars; turisme escolar; turisme ornitològic; turisme familiar o turisme esportiu.

2. Promoció turística de la comarca mitjançant la promoció online, offline, organització de famtrips i presstrips o l’assistència a fires i workshops prioritzant el mercat potencial del Baix Llobregat.

3. Suport a la competitivitat de les empreses turístiques. Facilitant informació i coneixement del sector mitjançant l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat; implantació del segell de qualitat turística SICTED o realització de trobades empresarials.

4. Assessorament als municipis en la posada en marxa de productes, recerca de subvencions o informació sobre la normativa turística vigent.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here