El secretari d’Infraestructures i Mobilitat destaca la “predisposició” del govern espanyol per treballar conjuntament en el projecte que té un cost d’uns 10 milions d’euros

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]l secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va explicar a la colenda del Fòrum Comarcal de la Mobilitat celebrat aquest dimarts a la seu del Consell Comarcal del Baix Llobregat, la “predisposició” del govern espanyol per treballar conjuntament amb el Govern en el projecte per instal·lar un carril bus a la B-23, en el seu tram entre Molins de Rei i Barcelona.

Font va explicar que el projecte de l’obra estarà llest a principis del 2014 i que confia que Madrid inclogui la inversió necessària per executar-ho, d’uns 10 milions, en els pressupostos de l’any vinent.

“És una quantitat important, però assumible, que ens permetria gestionar millor la mobilitat” en aquest entorn, va afirmar.

Les reivindicacions del Fòrum de Mobilitat del Baix Llobregat

La comarca porta anys reclamant obres vitals per al territori, moltes de les quals ja estan projectades en els diferents Plans Directors d’Infraestructures (PDI), com l’arribada del metro o tren a l’aeroport del Prat, el carril bus en la C-245 o la prolongació de la línia 3 de Metro entre Zona Universitària i el pont d’Esplugues.

Però des del Fórum són conscients de que les dificultats econòmiques que ha generat la crisi dificulten sobremanera la consecució de noves obres, i per això van optar per prioritzar la demanda de finalització de les obres que han estat aturades per falta de finçament però que es troben en período d’execució i ja iniciades, com el cas de la variant de Vallirana o la línia 9 de Metro

També s’ha prioritzat l’execució de petites intervencions en obra pública que puguin tenir un fort impacte malgrat no comportar grans inversions ni grans infraestructuras, però que en canvi poden millorar substancialment el transport públic del Baix Llobregat. “El nostre objectiu és facilitar en aquest temps de crisi la vida de les persones que s’han de mobilitzar a la comarca”, va explicar el vicepresident i conseller de Mobilitat del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Jordi Milà.

El president del Consell Comarcal, Joaquim Balsera, es va lamentar en la seva intervenció de que el Baix Llobregat sigui “una les comarques catalanes que menys inversió pública ha tingut durant molts anys”, i va reclamar a la resta d’administracions competents “més inversions en infraestructures públiques de transport a la comarca del Baix Llobregat per seguir avançant cap a una mobilitat molt més sostenible”.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here