Prop de 300 professionals de l’ensenyament de la zona del Baix Llobregat Nord i l’Anoia van participar ahir al matí en la Jornada d’Intercanvi d’Experiències Pedagògiques, que es va celebrar a l’auditori del Centre Cultural de Martorell

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]n l’acte de presentació, l’alcalde Salvador Esteve es va dirigir a la comunitat educativa assegurant que “tot i viure un moment complicat en què els recursos són més escassos, la vostra feina requereix una atenció més forta perquè en depèn el futur de la gent jove del nostre país”.

Esteve va explicar que “l’intercanvi d’experiències és enriquidor i més en un terreny com el vostre, l’educació i l’ensenyament, un treball amb material sensible”. En l’acte el va acompanyar la regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament, Mercè Morera.

Salcedo: “L’avaluació no ha de ser només estadística”

D’altra banda, el president de la comissió del Pla de Formació de la Zona (PFZ), Javier Salcedo, va dir que “l’avaluació no ha de ser només estadística sinó que ha de ser útil, especialment, per a la presa de decisions i per contribuir a l’increment de la qualitat educativa que reben els nostres alumnes. Si no volem que els resultats siguin una estadística hem d’aconseguir que les nostres avaluacions serveixin perquè siguin positius els nostres alumnes i serveixin per regular el seu propi procés educatiu”.

L’inspector va situar el procés d’avaluació en tres graons. El primer serien les avaluacions generals del sistema educatiu, les avaluacions diagnòstiques de les competències bàsiques i les proves de final d’etapa de quart i sisè d’ESO. Salcedo va apuntar que “el departament d’Ensenyament ha determinat responsabilitats en aquestes avaluacions que desenvolupa el consell superior d’evaluació en què tots vosaltres hi influïu”.

El segon graó serien les avaluacions de centres i serveis educatius que correspon exclusivament a la inspecció i les avaluacions de l’exercici docent i de la funció directiva que es desenvolupen amb la col·laboració dels directius i professors dels centres.

El tercer seria l’autoavaluació. Salcedo va apuntar que “aquesta és l’específica vostra. És la que heu de portar a terme als vostres centres per tal d’orientar el procés d’ensenyament i aprenentatge”. Salcedo va aprofitar  l’avinentesa per presentar a les noves inspectores Carme Alonso i Lourdes Felip.

Després de l’acte de presentació, la catedràtica i professora emèrita del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Neus Sanmartí, va aprofundir en el procés d’avaluació en una conferència.

Sanmartí va dir que “l’avaluació no només és posar notes sinó que els alumnes trobin sentit en allò que fan. La idea de ser capaç d’autoavaluar-se és fonamental en tota activitat humana. Hem de descobrir com l’estudiant aconsegueix aquesta voluntat d’autoavaluar-se”.

Presentació de projectes

Cinc centres educatius de la zonavan oferir els seus projectes: Jo a l’escola. Com sóc i com ho faig, de Mireia Gurt i Jenny Piulachs, de l’escola La Salut (Collbató); Repensem l’avaluació en el context de les competències. Quina avaluació… per a quins alumnes?, d’Asun Gracia i Mercè Mas, de l’Escola La Roureda (Sant Esteve de Sesrovires); Una mirada diferent a l’avaluació, de Sara Sánchez i Rosa Maria Vilalta, de l’Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires); Són competencials les proves que passem als nostre alumnat?, de Joan Caminal, de l’escola Francesc Platón i Sartí (Abrera) i Creem la nostra graella d’autoavaluació, de Maria Carmen Andrés i Empar González, de l’Escola Roques Blaves (Esparreguera).

 

Font: http://www.martorell.cat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here