Mas va celebrar que el projecte d’ampliació de la zona del port, que és dins del terme municipal del Prat i coneguda com a “Moll Prat”, “corregeix l’error històric” de deixar sense connexió ferroviària per mercaderies “la major economia exportadora de la Península Ibérica amb Europa”. A l’acte de signatura també hi va assistir l’alcalde del Prat, Lluís Tejedor

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]a Generalitat de Catalunya, el Port de Barcelona i el Ministeri de Foment van signar aquest dimecres un protocol per formalitzar la inversió de 100 milions d’euros en l’execució dels accessos ferroviaris a la infraestructura portuària.

El president de la Generalitat, Artur Mas, la ministra de Foment, Ana Pastor, i altres autoritats, entre les quals l’alcalde del Prat, Lluís Tejedor, van assistir a la signatura del protocol per coordinar la construcció del nou accés ferroviari al port de Barcelona i posar-lo en servei “en el menor termini possible”.

El projecte té un pressupost de 108 milions d’euros i es finançarà conjuntament entre el Ministeri de Foment i l’Autoritat Portuària de Barcelona.

Les obres serviran per proporcionar un accés ferroviari independent i amb capacitat suficient per a l’ampliació sud del port, dins el terme municipal del Prat, promovent el trànsit de mercaderies per tren. Les obres milloraran la motibilitat del port tant internament com de cara a les connexions amb l’exterior.

Les connexions ferroviaries són una antiga reivindicació de les administracions catalanes per aconseguir que el port barceloní sigui la porta logística del sud d’Europa. Precisament, el port de Barcelona va registrar un 12% més de trànsit de contenidors en el primer trimestre de l’any.

L’ampliació del Port, l’anomenat Moll Prat, que està al terme municipal de la ciutat baixllobregatina del Prat de Llobregat, va entrar en funcionament a finals de l’any passat.

El president de la Generalitat, Artur Mas, va celebrar que la inversió -finançada al 50% entre Foment i el Port- corregeix un “error històric” com és apostar per altres infraestructures ferroviàries a l’Estat en detriment dels accessos al Port de Barcelona.

“S’ha deixat pel final el que s’havia de fer al principi. Ha estat un error deixar sense connexions ferroviàries de mercaderies la major economia exportadora de la Península Ibérica amb Europa”, va sentenciar.

Tejedor per la seva banda, també es va mostrar molt satisfet amb l’acord, ja que “el port és una infraestructura bàsica per al desenvolupament econòmic de Catalunya”. L’alcalde pratenc va recordar que la nova terminal ubicada al Prat, és “la terminal més moderna d’Espanya”

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here