El 15 de desembre va acabar la ruta gastronòmica QuintoTapa Pota Blava, una acció impulsada per l’Associació de Gastronomia i Turisme del Prat i el Baix Llobregat (AGT), que ha superat les 50.000 tapes venudes, duplicant les quantitats de l’edició 2012. Aquesta ruta es consolida com una referència comarcal, amb una important afluència de públic de fora del Prat

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]D[/dropcap]el 15 de novembre al 15 de desembre es va celebrar el QuintoTapa Pota Blava, la ruta de la tapa del Prat, amb un èxit absolut de l’activitat, superant el consum de 50.000 tapes: durant les dues primeres setmanes ja s’havien venut més de 21.000 tapes entre els 32 bars i restaurants del Prat, en una acció que té l’objectiu de dinamitzar i promoure la restauració local i el producte de qualitat autòcton, el Pota Blava (protagonista d’aquesta edició i únic amb IGP de tot l’Estat), la Carxofa Prat i el producte fresc del Parc Agrari del Baix Llobregat. Aquesta acció compta amb el patrocini d’Estrella Damm i el suport de Promoció Econòmica de l’Ajuntament del Prat.

Una rellevància especial també la genera el fet que hi ha un gran percentatge de públic provinent de diferents punts de la província de Barcelona, de forma que l’acció gastronòmica ha incentivat el turisme de proximitat a la ciutat del Prat i als espais naturals del Delta.

Èxit del Fira Tapa a la 40a Fira Avícola Raça Prat
 
Coincidint amb la 40a Fira Avícola Raça Prat dels passats 13, 14 i 15 de desembre, AGT va organitzar, amb la col·laboració d’Uiku (Coworking El Prat), el Fira Tapa al Pavelló Gastronòmic, on alguns dels restauradors participants de la Ruta van oferir la seva proposta del QuintoTapa en aquest espai emblemàtic de la Fira, que es va omplir els tres dies tant a la part interior del Pavelló com a la part exterior on es va organitzar una terrassa. Un nou projecte d’AGT que ha tingut molta acceptació.

El 14 de desembre, també es va aprofitar per celebrar l’acte per escollir la tapa guanyadora del concurs Millor Tapa Gastronòmica del QuintoTapa Pota Blava, que va recaure sobre la proposta de Susana Aragón, del restaurant Ona Nuit amb Trifàsic de Pota Blava, salsa de bolets i cremós de patata. El concurs va ser presidit pels professors de l’Escola Superior d’Hostaleria de Barcelona (ESHOB).

Durant les properes setmanes es donaran a conèixer els diferents premis: la tapa més popular, el guanyador del viatge a Roma i un dinar/sopar a un restaurant d’Estrella Michelín, a més del premi d’Instagram i el del millor cambrer. També s’informarà de l’entrega de la quantitat econòmica recaptada a través de la iniciativa de la tapa Solidària.

Novament la comunicació 2.0 ha tingut un protagonisme fonamental. El web propi (www.quintotapa.cat) ha rebut més de 7.000 visites a més de la intensa activitat als diferents perfils de les xarxes socials de Facebook, Twitter, Instagram i Social FourSquare d’AGT.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here