La sessió negociadora d’avui del XIII Conveni Col·lectiu de TVC ha estat l’última, perquè la representació de la direcció de la CCMA ha volgut la fi de les negociacions i de l’anomenada “ultractivitat” del Conveni, és a dir, la seva vigència fins arribar a un nou acord col·lectiu.

Així ho ha manifestat a la representació dels treballadors, que han criticat aquesta decisió i han alertat de la situació de conflictivitat laboral que comportarà als mitjans de la Corporació, TV3 i Catalunya Ràdio.
El desacord entre les parts l’ha provocat la pretensió de la direcció de la CCMA de conseguir un compromís dels representants dels treballadors per entrar a negociar que la retallada salarial plantejada pel President de la Corporació, Brauli Duart, afecti forçosament els concepte de salari base i l’antiguitat (triennis). Els representants del Comitè d’empresa han reiterat la seva disposició a tractar de mesures d’estalvi en diferents conceptes, però no ha acceptat la condició de la direcció, donat el seguit de retallades salarials i laborals a les plantilles de TV3 i CR.
L’Assemblea de treballadors de TV3 que s’ha fet posteriorment, indignada amb la fi legal del Conveni i de les negociacions per renovar-lo, ha acordat convocar vaga
Diumenge, 2 de febrer, de 12:00 a 24:00 i
Dilluns, 3 de febrer, del 12 del migdia a 2 de la matinada.
Comitè d’empresa de TVC
Sant Joan Despí, 31 de gener de 2014

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!