No hi ha cap fira a Catalunya que retorni proporcionalment tants diners al municipi que l’acull com la Fira de la Candelera de Molins de Rei. Això és el què es desprèn de l’estudi encarregat per l’Ajuntament i segons el qual, per cada euro d’aportació municipal en retornen 38’7 a l’economia local. L’impacte global de la Candelera a la vila és de 7’6 milions d’euros

La Fira de la Candelera és un excel·lent negoci per l’economia de Molins de Rei. Per cada euro que s’hi inverteix en retornen 38’7. Això es tradueix amb un impacte de 7’6 milions d’euros en l’economia local. Les dades estan recollides en l’estudi de la consultora especialitzada Llobregat Serveis Firals, que destaca que cap de les fires analitzades al país obté un retorn de la inversió tant elevat. De fet, l’estudi afirma textualment que els resultats “presenten l’efecte multiplicador més elevat d’entre els estudis d’impacte firal realitzats a Catalunya”.

Segons el document, “això és degut tant al número de visitants i expositors que tenen marcada a la seva agenda la seva participació a la Fira de la Candelera, com a l’optimització de l’aportació municipal en els últims anys al certamen”.

L’estudi es va realitzar a partir de les dades recollides durant la passada edició de la Fira de la Candelera. El punt de partida de l’estudi va ser el comptatge dels visitants, que es va situar a la ratlla de les 300.000 persones, sent les hores de diumenge al migdia les de màxima afluència. Concretament van visitar la Fira 18.042 persones el divendres, 122.022 el dissabte, i 156.480 el diumenge. L’informe també ha calculat que d’aquests 300.000 visitants 118.000 van comprar o adquirir algun producte a la Fira, amb una despesa mitjana de 58’51 euros per persona (incloent també allotjament, restauració, compres a comerç local i transport). Per la seva banda, els expositors van fer una despesa mitjana de 122’05 euros a Molins de Rei sense comptar la contractació de l’stand.

L’altra xifra destacable recollida a l’estudi és l’augment de la facturació que obtenen els negocis de Molins de Rei durant els dies de la Fira. Així, els comerços locals veuen créixer les seves vendes en un 350% de mitjana, mentre que l’increment de facturació de bars i restaurants se situa en un 236%. Les benzineres també venen un 22% més de producte, i el transport públic augmenta un 68% el nombre de viatgers que transporta en comparació amb qualsevol altre cap de setmana.

L’estudi d’impacte econòmic ha estat realitzat per Llobregat Serveis Firals, una empresa amb més de 20 anys d’experiència en el sector de les Fires, essent socis fundadors de la Federació de Fires de Catalunya.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here