La ciutat baixllobregatina va viure ahir una nova jornada reivindicativa en defensa de l’educació pública i de qualitat. Uns 1200 persones, segons fonts de l’organització, es van acostar al llarg del matí a participar de les activitats organitades per la Comissió Contra les Retallades en Educació al Prat, que defensa que les retalladles impliquen en el fons un canvi de model que posa en perill l’escola pública. Per a la Comissió “els infants son la nostra prioritat i lluitar per el seu dret a l’educació és el nostre deure”

Durant tot el matí de diumenge, El Prat va viure la II Diada en Defensa de l’Educació Pública, una jornada festiva i reivindicativa alhora. Més d’un miler de persones van participar al llarg del matí de les múltiples activitats que la Comissió Contra les Retallades en Educació pratenca -formada per pares i mares, avis i àvies, educadors i educadores, personal docent i administratiu i alumnat, en definitiva, la comunitat educativa local-; va organitzar per mostrar el seu rebuig a les retallades en educació, i reivindicar una educació pública i de qualitat.

Així doncs, les activitats es van succeïr a la Plaça del Cèntric, de 10 a 14 hores. Quatre hores de protesta que es van amenitzar amb una cercavila de les colles de capgrossos i gegants de la ciutat, actuacions musicals, i un flashmob contra les retallades. A més, durant tot el matí hi va haver una estand informatiu amb material sobre el posicionament de la Comissió Contra les Retallades en Educació al Prat, i finalment, la mateixa Comissió va fer la lectura d’un Manifest, en el que es van exposar les seves reivindicacions.

El Manifest expressa el seu total desacord i rebuig “davant la política de retallades que han engegat els Governs de CIU i del PP i que amenaça amb destruir completament el model d’escola pública integradora, laica, solidària i de qualitat que volem i a la qual els nostres infants tenen dret. En un moment de crisi econòmica com el que vivim, retallar en educació significa augmentar la ruptura social, retallar la igualtat d’oportunitats
per a tothom i deixar de banda el nostre futur. Perquè el futur de la nostra societat estarà en mans d’aquests infants a qui, avui, no es considera mereixedors d’una educació que els ajudi a créixer i a desenvolupar-se com a ciutadans i ciutadanes de ple dret”.

Així doncs, amb aquest manifest la Comissió demana el suport de totes aquelles persones i col·lectius que “l’educació és prou seriosa com perquè no s’hagi de retallar”. Les seves demandes són les següents:

− Demanem la substitució del personal docent des del primer dia, per baixa laboral, i que els nostres infants no hagin d’esperar fins a 11 dies per continuar les classes amb normalitat.
− Demanem que la contractació del professorat de l’escola pública els permeti preparar les classes i exercir la seva feina amb professionalitat.
− Demanem que hi hagi suficients docents de suport per poder garantir una atenció a la diversitat, que sigui suficient i de qualitat.
− Demanem que els nostres infants puguin fer sortides culturals i colònies que considerem importants per a la seva educació, que no es podran dur a terme si no hi ha prou docents als centres.
− Demanem que els infants que ho necessitin puguin mantenir les beques de menjador i de material escolar, que es fan cada cop més necessàries per a moltes famílies.
− Demanem que es retornin les subvencions per a les activitats extraescolars i culturals que organitzen les escoles i les AMPA.− Creiem que la formació postobligatòria no és un luxe i per tant demanem que es revisi l’augment de les taxes universitàries i de Formació Professional.
− Creiem que l’escola bressol ha de ser reconeguda com una etapa educativa per als infants, i demanem que es restitueixin les subvencions.
− Reivindiquem el paper dels Consells Escolars i de les AMPA com a col·laboradors en l’activitat educativa dels centres, en un model d’escola oberta, participativa, democràtica i integradora.
− Defensem el model actual d’immersió lingüística que durant 30 anys ha demostrat donar resultats satisfactoris i reconeguts internacionalment i que no només és enriquidor per als nostres fills, sinó que facilita la integració, la igualtat i la cohesió social.
− Reclamem la instauració de la sisena hora a primària, que es va eliminar a les escoles públiques, i que crea un seriós greuge comparatiu amb les escoles privades i concertades.
− Rebutgem un model d’escola que intenta adoctrinar els infants en unes determinades creences religioses. L’escola pública és per a tothom i per això volem que sigui un espai obert, laic i integrador, des d’on es respecti el dret de les famílies a mantenir les seves creences en l’espai privat, oferint alternatives reals i de qualitat a l’assignatura de religió que s’imparteix a les aules.
− Rebutgem que s’utilitzin els recursos de tota la ciutadania per a atorgar ajuts i per finançar escoles privades i concertades, majoritàriament religioses i que promouen la segregació d’alumnes per sexes. Considerem que aquesta és una altra manera d’allunyar els infants i joves de la igualtat d’oportunitats que mereixen, augmentant encara més el greuge comparatiu i alimentant la idea que l’ensenyament de qualitat està reservat només a una part de la societat.

 

 

1 COMENTARI

  1. Jo també demanaria que es revisessin les ratios dels menjadors escolars, ja que hi ha escoles i AMPAs que treuen molts beneficis de les quotes de menjador a costa de retallar el nombre de monitors.

    Jo també demanaria que quan hi ha un problema de bulling, s’atengui a la família afectada com es degut i es prenguin decissions, en comtes de aconsellar que l’alumne afectat marxi a un altre centre.

    Jo també demanaria que es suprimeixin les comissions de servei, ja que hi han alumnes que fan tota la seva vida escolar amb tutors substituts i no sempre el mateix.

    Jo també demanaria que en comtes de fer tantes revetlles reivindicatives, es fessin protestes com cal i que fossin productives, com per exemple, negar-se a comprar llibres de text

    Jo també demanaria que a les comissions de retallades no hi hagués cap polític ni técnic municipal.

    Jo també demanaria que la gent de les AMPAs fos mes humil i no tingués tant protagonisme.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here