El Quart cinturó -també conegut com a autovia B-40 o ronda del Vallès- havia de permetre connectar les ciutats de la segona corona de la Regió Metropolitana de Barcelona. Mentre una part del territori valorava com a fonamental aquesta conexió, una altra considerava que tindria un elevat impacte ambiental  i que consolidava un model de mobilitat insostenibile. L’obra es va iniciar malgrat aquesta oposició, però la crisi la va deixar sense finançament. D’aquesta manera, el Quart cinturó només té en funcionament dos petits trams -que sumen únicament 6km- amb una funcionalitat molt limitada i, en conseqüència, amb una freqüència de pas molt reduïda

El Ministeri de Foment destinarà el 2015 12 MEUR al tram del Quart Cinturó entre Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) i Viladecavalls (Vallès Occidental), aturat des de l’any 2010.

Les obres, per tant, es podrien reprendre l’any vinent tal com ja va preveure la Generalitat. El projecte té un cost total de 219 MEUR i la projecció que fa Foment és continuar dotant de pressupost aquest projecte els pròxims anys.

L’any 1966 va començar a prendre forma la idea de connectar Vilafranca del Penedès amb Mataró passant per Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers.

Malgrat la oposició ferma de molta part del territori -per exemple el moviment ecologista-, però també amb el suport d’una bona part de la ciutadania i del teixit empresarial -per exemple, el suport total de la patronal CECOT-, al juny del 2010 es van inaugurar els dos únics trams transitables del Quart Cinturó, amb prou feines 10 quilòmetres: Terrassa-Viladecavalls i Olesa de Montserrat-Abrera. Dos trams aïllats que mai es van arribar a trobar per problemes de finançament.

 

Font: ACN

 

 

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here