El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha viatjat avui en el comboi que ha iniciat el període de proves del tram de la L9 que entrarà en servei entre Zona Universitària i l’Aeroport de Barcelona al febrer de 2016. El tram entre Zona Universitària i l’aeroport entrarà en servei el febrer de 2016, abastarà 20 quilòmetres i comptarà amb 15 estacions, amb una previsió de 23 milions de viatgers anuals. Vila ha avançat que l’accés en Metro a la instal·lació aeroportuària tindrà un suplement tarifari encara per determinar

La línia 9 del Metro ha iniciat la seva fase de proves a l’Aeroport del Prat amb l’objectiu d’unir les estacions de Zona Universitària i de la Terminal 1 el febrer de 2016. El nou tram disposarà de 15 estacions en 20 quilòmetres de línia i donarà servei a 23 milions d’usuaris anualment.

Durant la fase de proves que ara arrenca es comprovaran aspectes com les instal·lacions elèctriques i de seguretat, la ventilació, les portes automàtiques o el subministrament d’energia. En total, durant més d’un any es duran a terme fins a 3.700 protocols de proves, algunes de les quals requerirán diversos mesos.

En aquesta primera etapa, les circulacions en proves s’efectuaran entre les estacions de les terminals T1 i T2 i progressivament s’aniran ampliant fins a Zona Universitària, fins que al final es durà a terme la denominada fase de “marxa en blanc”, de simulació del funcionament complet del servei.

En paral·lel a aquestes proves s’estan analitzant les diverses alternatives d’explotació del tram fins a l’aeroport, amb la previsió de freqüències de pas de set minuts, segons la Generalitat.

La posada en marxa d’aquest tram de la L9 permetrà que el metro arribi a l’Aeroport de Barcelona i uneixi tres municipis: Barcelona, L’Hospitalet de Llobregat i El Prat. En longitud, el nou tram és equiparable a tota la L1 del Metro, la més llarga de la xarxa, que té 20,7 quilòmetres.

Les noves estacions de la L9 que entraran en funcionament són: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries-Gornal, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T-2 y Aeroport T-1.

En paral·lel al nou tram, entraran en explotació 6,3 quilòmetres (3,3 km en túnel i 3 en viaducte) del ramal de Zona Franca per tal que els trens puguin accedir a la zona de tallers i de dipòsit.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha fet aquest dijous el trajecte entre les estacions de la T1 i la T2 del Prat -acompanyat per l’alcalde del Prat Lluís Tejedor i el president de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i alcalde de la capital catalana, Xavier Trias- i ha destacat l’esforç “d’enginyeria financera” de les concessionàries per mobilitzar 190 milions d’euros que permetran l’entrada en servei de la infraestructura.

Vila també ha avançat que l’accés en Metro a l’Aeroport tindrà algun tipus de “suplement” tarifari encara per determinar.

Estat dels treballs

Fins al moment, els trams de túnels i de viaducte estan executats, així com la zona de tallers de trens i el gruix de les estacions.

A més de les proves amb el material mòbil, els treballs que es duran  a terme fins a la posada en servei del nou tram corresponen a instal·lacions de cable i fibra òptica, finalització de la col·locació de via i catenària, tancament d’andanes, instal·lacions de sistemes de comunicació i de conducció automàtica, d’ascensors i d’escales mecàniques en estacions, així com tasques d’obra civil i arquitectura i instal·lacions al tram comprès entre Zona Universitària i Parc Logístic.

 

Font: ACN, Efe i Ajuntament del Prat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here