Així ho ha garantit la secretaria general de Transport, Carmen Librero, a l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, en el decurs d’una reunió mantinguda dimecres al Ministeri de Foment

La privatització d’AENA no interferirà en la gestió operativa de l’Aeroport del Prat. L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, ha arrencat aquest compromís a la secretària general de Transport del Ministeri de Foment, Carmen Librero, en el decurs d’una reunió celebrada dimecres a Madrid.

A la trobada, l’alcaldessa va exposar a la representant de Foment “la nostra preocupació vers aquesta imminent privatització de l’ens gestor aeroportuari i vaig demanar el compromís de Foment que aquest procés no suposi la modificació de les configuracions que actualment funcionen i que s’ha demostrat que permeten compatibilitzar el funcionament de l’Aeroport amb la convivència pacífica amb el territori”.

Carmen Librero va traslladar a l’alcaldessa un missatge tranquil•litzador. Segons la secretària general de Transport, la privatització no comportarà cap canvi en la gestió operativa de l’aeroport, cosa estipulada en el document regulador en què està treballant Aviació Civil i que serà d’aplicació a partir de 2016. Per a Librero, la privatització no és vinculant a un canvi d’operativa o de capacitat atès que l’Aeroport del Prat té capacitat per absorbir el creixement esperat. També ha comunicat a l’alcaldessa que els acords puntuals sobre l’Aeroport es mantindran sine die.

Impacte dels sobrevols

L’alcaldessa també va demanar mesures per pal•liar les deficiències en les telecomunicacions i l’impacte atmosfèric que pot ocasionar el sobrevol d’avions. Ara fa dos mesos l’alcaldessa va adreçar una carta a la ministra de Foment informant-la que la ciutadania havia detectat greus deficiències en els serveis de telefonia mòbil a l’interior dels seus habitatges i vibracions a les antenes de televisió. Així mateix, mostrava la seva preocupació per les emissions de particulars i gasos que emeten les aeronaus en sobrevolar a baixa altura. “Vaig emplaçar a la ministra a promoure els estudis tant d’emissió de gasos com d’afectacions de serveis de telecomunicacions en les trajectòries en les zones habitades per poder analitzar-les i debatre-les”, explica Sánchez.

Sobre aquesta qüestió, la secretària general de Transport va informar que s’ha delegat a les universitats aquesta investigació per avançar en aquest sentit, atès que actualment no hi ha una metodologia establerta.

Gavà, en els fòrums de decisió
L’alcaldessa va demanar participar en els fòrums relatius al desenvolupament de l’Aeroport. “Volem ser presents en els òrgans de decisió, de planificació no només quant a les rutes sino també pel que fa a la planificació i promoció de l’Aeroport com a infraestructura amb interès econòmic, és a dir, que Gavà pugui participar i dir la seva”, afirma Raquel Sánchez. Concretament, la ciutat vol participar en el Comitè de Coordinació Aeroportuària de Catalunya, en aquells aspectes relacionats amb l‘Aeroport del Prat. Una petició a què la secretària general de Transport s’ha mostrat molt receptiva.

Com a interlocutor vàlid en els plans actuals i futurs de l’Aeroport del Prat, Gavà vol garantir que els projectes de creixement de la infraestructura siguin compatibles amb la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Gavà i de l’entorn aeroportuari.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here