El soterrament de la via del tren al seu pas per Sant Feliu de Llobregat és una reivindicació històrica no només de la capital baixllobregatina -que pateix les conseqüències del pas del tren per el centre del traçat urbà-, sinó de totes les localitats de la R4 de rodalies, que consideren que el soterrament facilitaria l’augment de freqüència de pas de trens a tota la línia

L’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, acompanyat de la regidora d’Urbanisme, Lídia Muñoz, de la regidora del PP, Elisabet Ortega, i del director de l’Àrea de Serveis Territorials de l’Ajuntament, Rafael Bellido, es va entrevistar aquest dimecres 1 de juliol amb el subdelegat del Govern a Catalunya, Emilio Ablanedo, i amb el conseller tècnic de la Delegació del Govern Espanyol a Catalunya en l’Àrea d’Infraestructures i Transports, Estanislau Vidal-Foch, per reclamar el compliment del conveni per al soterrament de la línia de tren al seu pas per la ciutat signat amb el Ministeri de Foment i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de Catalunya el 15 de juny de 2006.

L’alcalde va sol·licitar la inclusió del soterrament en el Pla d’Infraestructures, Transport i Vivenda (PITVI) 2012-2024 de l’Estat, planificació que es va aprovar definitivament a primers de maig i on no hi figuren les obres del soterrament de la via fèrria a Sant Feliu. San José va traslladar al subdelegat la disconformitat de l’Ajuntament pel fet que el Ministeri hagi deixat al marge el projecte de soterrament. En aquest sentit, va exigir al subdelegat que traslladi al Ministeri de Foment la necessitat d’incorporar el projecte en els pressupostos del PITVI, encara que sigui a mig termini.

Jordi San José va presentar al subdelegat del Govern diferents documents que avalen la necessitat de soterrar les vies de tren, tant per millorar la seguretat de la ciutadania com per incrementar les freqüències de pas de les línies R1 i R4 de Rodalies de Barcelona, des de l’Hospitalet fins a El Vendrell.

L’alcalde va expressar la voluntat de l’Ajuntament de continuar reivindicant el soterrament, en tant que és l’única opció viable per garantir la seguretat i evitar que hi hagi noves víctimes en el pas a nivell i per a la millora de la freqüència de les línies. San José va assegurar que en cas que el Ministeri de Foment no tingui en compte les reclamacions de l’Ajuntament de Sant Feliu s’estudiarà la possibilitat d’iniciar un procés contenciós.

El soterrament de la via fèrria ha estat una reivindicació històrica a Sant Feliu de Llobregat des de l’any 1980, que es basa fonamentalment en raons de seguretat per a la ciutadania i en la millora de les línies de Rodalies de Barcelona. El projecte constructiu del soterrament està redactat i acabat des del 2009, validat pel Ministeri de Foment i pressupostat en 120,8 milions d’euros.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here