Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca

El Turó de Can Dolcet (416) es troba a la confluència de les Serres de Can Dolcet (a l’oest) i de la Serra Allà (al sud). Ambdues serres es troben al sud del massís de Montserrat i en la divisòria entre els termes de Collbató al nord i els Hostalets de Pierola (Anoia) al sud.

Aproximació: anant per la autovia A-2 en direcció a Igualada, cal agafar a la dreta la sortida de Collbató (km 576). Cal seguir pel tercer carrer a l’esquerra (on hi ha una rotonda) en direcció al ajuntament, i seguir cap a l’esquerra fins a trobar l’ampla avinguda del Centenari. Cal continuar per l’avinguda fins a passar per sota del pont de l’autovia. Després d’una rotonda cal girar a la dreta pel costat de la pista poliesportiva (recte es torna a la A-2) i seguir pel carrer Cavall Bernat, on podeu aparcar.

0.00 Cruïlla dels carrers Cavall Bernat i dels Massos (326): agafo una pista cap al sud, creuo el pont de la riera (324) i continuo cap a l’esquerra pel camí de Can Dolcet.

En 5 minuts arribo al Pla de Can Dolcet i, després d’una caseta d’electricitat (322) agafo la primera cruïlla a la dreta. Segueixo el camí i en una cruïlla (339) giro a la dreta, fent una corba dreta-esquerra. El camí principal va virant cap a la dreta i després cap a l’esquerra fins arribar a la Torre del Telègraf.

0.25 Torre del Telègraf (401): situada a l’esquerra del camí, i vestigi del antic sistema de comunicacions. Segueixo pujant fins arribar al cim.

Itinerari: pujada en vermell i baixada en blau (Mapa ICC)

0.30 Turó de Can Dolcet (416): ample cim senyalitzat amb un vèrtex geodèsic. Excel•lent mirador del massís de Montserrat: d’esquerra a dreta les zones de les Agulles, els Frares Encantats, els Ecos, Tabor (amb Sant Jeroni), Tebaida i Tebes (amb Santa Magdalena).

Per tornar segueixo per un camí cap a l’est (el Camí de la Riba Roja), pel costat d’un dipòsit d’aigua. Baixo per la pista i en cada una de les tres cruïlles que em trobo (407, 383 i 370) giro cap a l’esquerra, fins arribar al Pla de Can Dolcet, completant un recorregut circular.

Allà giro a l’esquerra (322) i segueixo fins al pont i l’aparcament.

1.00 Cruïlla dels carrers Cavall Bernat i dels Massos (326).

Dificultat: molt fàcil. El desnivell és de només 94 m. L’itinerari no està senyalitzat.

Jordi Bosch

Soci del GEPS i de la FEEC

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here