Un problema amb l’aigua del radiador retarda a la pilot de KH-7 i el KTM Factory Ral·li Team en més d’una hora. Després dels canvis d’última hora en la classificació de la novena etapa i els contratemps en la desena, la pluricampeona baixa al 16º lloc, a dues hores del top 10. “Em fa molta ràbia el que ha passat perquè avui era un dia per acabar entre els deu primers” es lamentava la de Corbera

Al Dakar sempre hi ha un dia dolent. És una frase que sona a tòpic i que molts pilots han subscrit en les 38 edicions del Dakar, però avui s’ajusta plenament a la realitat que li ha tocat viure a Laia Sanz.  La de KH-7 ha sofert contratemps mecànics en el transcurs de la desena especial que l’han retardat al 40è lloc del dia, a 1h 34’29” del vencedor, Stefan Svitko. En la classificació general, cau al 16è lloc a 3h 29′ 36″.

Les dificultats per a Laia Sanz començaven en el quilòmetre 30 del tram, quan començava a tenir problemes d’aigua en el radiador. A partir d’aquí, l’etapa s’ha tornat un calvari per la pluricampiona baixllobregatina, que s’ha vist obligada a rodar a baixa velocitat a causa que la temperatura del motor pujava massa, fins que a 40 quilòmetres de la meta ha pogut solucionar-ho.

“Durant 100 quilòmetres he hagut d’anar parant a posar aigua i no podia córrer. Ha estat molt dur perquè el desgast pels nervis era molt elevat. Sabia que estava perdent molt temps i avui havia de ser el meu dia”, explicava Laia a la seva arribada a la meta.

La de KH-7 esperava amb il.lusió aquesta desena etapa, després d’una primera part del Dakar marcada per la velocitat i un recorregut d’escassa dificultat tècnica. “Em fa molta ràbia el que ha succeït perquè avui hi havia molta navegació i sorra, que és el que jo necessitava per fer una bona etapa. M’he trobat a diversos pilots de cara, molts s’han perdut, però jo anava bé, a excepció d’una caiguda que he tingut sense conseqüències. Era un dia per fer dels deu primers i posar-me 11ª o 12ª en la general, però no ha pogut ser. Només queda mirar cap endavant i seguir lluitant”, es resigna la 9ª classificada del Dakar 2015.

Francament, la jornada començava malament per a la pilot de KH-7 i el KTM Factory Ral·li Team, quan rebia la notícia dels canvis en la classificació de la novena etapa que va efectuar ls Direcció de carrera a la nit. Igual que la gran majoria de pilots, Laia es va quedar bloquejada en el CP2 sense que l’organització la deixés seguir, si bé una dotzena de motos va poder completar el recorregut. Donada la situació, es va decidir en primera instància validar els temps fins al CP2 i suspendre la resta de l’especial, tal com es va fer en la setena etapa pel desbordament d’un riu.

No obstant això, a la nit es va canviar el criteri i es van prendre els temps fins al final del recorregut. Als que es van quedar bloquejats en el CP2 se’ls va impartir el seu temps fins a aquest punt més el temps que va invertir l’últim dels pilots arribats a meta entre el CP2 i el final del recorregut. 

Això ha motivat la protesta de Laia Sanz, contrariada i perjudicada per la decisió: “Estic molt decebuda amb els resultats que ens han posat finalment. No ens van deixar acabar l’especial. Anava 13ª a 13 minuts del top 10 amb els resultats del CP2 (on ens van parar), però amb les decisions dels despatxos em vaig trobar a 50 minuts del desè. No ho estic d’acord”.

Aquesta diferència amb el top 10 s’ha vist augmentada avui a les 2h 07’41” que manté ara amb el francès Adrien Van Beveren. La bona notícia per a la baixllobregatina és que està a un minut i mig del 15è (Mario Patrao) i a menys de 10 minuts del 13è (Emanuel Gyenes).

Font: laiasanz.com

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here