Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca. Ara, podreu trobar totes les excursions agrupades en un banner, per tal que les pugueu trobar sempre!

La muntanya de Sant Ramon o Montbaig (310) es troba a cavall dels termes municipals de Sant Boi de Llobregat, Viladecans i Sant Climent de Llobregat. Juntament amb Sant Antoni o Montpedrós, tanca per ponent el curs baix del riu Llobregat.

L’excursió que us descrivim surt de Sant Climent, al vessant occidental de la muntanya, i transcorre entre camps de cirerers, per una ruta menys transitada que les procedents de Sant Boi o de Viladecans.

Al cim de la muntanya hi ha una ermita del segle XIX, un bar-restaurant i el Centre d’Interpretació del Paisatge del Baix Llobregat (no us perdeu la maqueta de la comarca que hi ha al pis de dalt).

Aproximació: per la carretera BV-2004 procedent de Sant Boi de Llobregat o la BV-2003 procedent de Viladecans, totes dues van a parar a Sant Climent de Llobregat.

0.00 Sant Climent de Llobregat: passat Can Bonet (venint de Sant Boi), on hi ha la piscina i el poliesportiu, procureu aparcar el cotxe al costat de la carretera o en un dels carrers propers.

En una corba (57) prenc un corriol (sense indicador) que travessa la riera de Sant Climent i, després d’una forta pujada cap a l’est enllaça amb la pista de terra que ve de la Masia Molins (55), on també es pot iniciar l’excursió.

Segueixo la pista a l’esquerra (81) i sense fer cas dels trencalls secundaris vaig seguint la pista principal. En una cruïlla (105) segueixo la pista principal cap a la dreta passant per sota d’una línea elèctrica.

La pista discorre entre camps de cirerers, tenint sempre a la vista el cim de Sant Ramon. En una cruïlla (172) segueixo cap a la dreta (cap a l’esquerra es va a l’Estret de Roques: cartell de pista tancada) fins que s’acaba la pista (216) i es converteix en un sender.

Segueixo recte pel sender fins enllaçar amb la pista (256) que ve de Viladecans, passant per sota d’unes línees elèctriques. Segueixo a l’esquerra per la pista fins a la propera cruïlla (283), on hi ha un pal indicador, i després a la dreta fins al cim.

0.45 Sant Ramon o Montbaig (310).

mapasantramon

La tornada es pot fer pel mateix camí.

Una altra opció seria anar cap al nord en forta baixada fins a l’Estret de Roques (145), però la pista de terra que enllaça amb el camí de pujada està tancada, i això us obligaria a tornar per l’estreta carretera BV-2004 durant uns 2 km (perillosa pels cotxes que hi passen).

Dificultat: molt baixa. El desnivell és de 253 m. No hi ha indicadors fins a la part final del recorregut.

També és possible pujar a Sant Ramon per les pistes de terra que surten de Viladecans (del camp de beisbol de l’avinguda Fraternitat o del Polígon Industrial de Can Calderón) o de Sant Boi (dels barris de Benviure o de Les Orioles).

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here