Els treballadors d’Eulen a l’Aeroport del Prat, responsables dels accessos de seguretat, voten aquest dijous en assemblea un total de quatre possibilitats d’increment de sou, en el marc del plus aeroportuari que la Generalitat ha proposat que recuperin per tal de posar fi a la vaga. Fins ara, només hi havia dues opcions

La Generalitat apostava per un plus de 200 euros en 12 pagues -proposta acceptada per l’empresa- i els treballadors defensaven que l’increment havia de ser de 350 euros en 15 mensualitats. Amb tot, aquest dijous a l’assemblea els empleats han incorporat dues opcions noves: 200 euros en 15 pagues, o 250 euros també en 15 pagues. 

De totes quatre possibilitats, el comitè d’empresa defensa que els 200 euros en 15 mensualitats és la més “raonable”, segons Puri Infante, una de les representants. Fins les dues del migdia, havien participat a l’assemblea una seixantena de treballadors, mentre les urnes estaran obertes fins les 19 h.

Els treballadors d’Eulen s’han començat a reunir aquest dijous al Centre de Promoció Econòmica del Prat de Llobregat poc després de les 11 h, amb un primer grup d’una trentena de treballadors. Al llarg de tota la jornada, la previsió és aglutinar diferents grups d’empleats per organitzar les votacions, que s’estan fent a través d’urnes i butlletes que recullen quatre opcions: 200 euros de plus salarial en 12 pagues, 200 euros en 15 pagues, 250 euros en 15 pagues, i 350 euros en 15 pagues.

En tots els casos, es tracta d’un increment que substituiria el complement de sou que cobren els vigilants dels accessos, com altres treballadors de diferents serveis de l’aeroport. La previsió és que hi hagi un augment lineal pels 350 empleats, el qual substituiria els complements denominats Aena 1 i Aena 2, que ara sumen 98 euros i que només cobren els vigilants dels subrogats actualment per Eulen.

Puri Infante ha reconegut que la majoria del comitè de vaga és partidària de votar l’opció de 200 euros en 15 pagues, que incrementa en tres mensualitats l’oferta plantejada per la Generalitat i acceptada per la direcció d’Eulen. “Nosaltres és la que aconsellem als treballadors que ens consulten la nostra opinió, perquè creiem que és la més raonable”, ha afegit.

Així, l’assemblea ja no ha entrat a debatre la millora proposada per la Generalitat en relació al personal, la qual comporta la incorporació d’una cinquena persona a cada grup de quatre treballadors que ara hi ha als filtres, més un reforç de personal en època estival. El comitè dona aquesta qüestió per acceptada, si bé insisteix que necessita el compromís per escrit d’Aena conforme aquestes millores es mantindran de cara a propers licitacions -aquest dimecres al vespre l’ens gestor va anunciar que ja havia signat aquest document-.

En aquest sentit, abans que comencés l’assemblea, Infante insistia que la vaga que mantenen convocada els treballadors no només és per “batallar” pel plus aeroportuari. “També lluitem per la paritat, per tenir relleus als torns, més personal treballant, quadrants d’horaris anuals i un llarg etcètera que ja hem aconseguit”, ha destacat, subratllant que l’escull per desconvocar la vaga es troba únicament en el plus salarial. 

La continuïtat de la vaga, a l’aire

Puri Infante ha reconegut que les dues propostes noves no havien sorgit abans a la mesa de negociació, i que Eulen se n’ha assabentat aquest mateix dijous a través dels mitjans de comunicació. Quan acabi l’assemblea al vespre, el comitè traslladarà els resultats a la mesa de negociació liderada pel departament de Treball. Si l’opció més votada a l’assemblea no és la proposta feta fins ara per la Generalitat i Eulen -200 euros en 12 pagues-, les converses continuaran obertes i, excepte un acord d’última hora, la vaga seguirà en peu.

A finals de la tercera setmana de cues a l’Aeroport, i a les portes de la segona sèrie de vagues parcials i de la vaga indefinida a partir del 14 d’agost, Infante ha advertit que la situació que es pot viure la setmana que ve “serà molt lletja”. Preguntada per les complicacions que puguin haver si es duu a terme la vaga indefinida, ha assegurat que serà pitjor i que “no tindrà res a veure amb la resta de dies. 

Davant la possibilitat que la Guàrdia Civil assumeixi els controls de seguretat per suplir els treballadors en vaga, també ha assegurat que “no hi ha suficients agents per cobrir-ho tot”.”Estem molt cremats”Al llarg de tota la jornada, el Centre de Promoció Econòmica del Prat és un anar i venir constant de treballadors d’Eulen que volen exercir el dret a vot. Tot i l’expectació mediàtica, entre els assistents majoritàriament s’hi està imposant la discreció, si bé els treballadors de més antiguitat han expressat a la premsa la seva predisposició a forçar un acord de màxims.

Diego Luna, treballador prejubilat, ha lamentat que la reclamació de millores laborals arribi ara, ja que considera que “hagués calgut fer-ho fa quatre o cinc anys”. “No hauríem d’haver esperat tant per aconseguir un sou que ens mereixem”, ha criticat, recordant que des de l’any 2008 l’empresa del servei de seguretat ha retirat alguns suplements salarials, deixant el sou en “escassament 1.000 euros”. “Treballar a l’Aeroport crema molt, perquè ens exigeixen molt, tenim molta responsabilitat però guanyem una misèria”, ha reblat.

Font: ACN 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here