El passat dimecres 21 de febrer va tenir lloc a la sala de plens la reactivació de la Ponència Unitària per al soterrament, amb la presència de tots els grups del consistori

Amb la nova constitució d’aquest òrgan es dona compliment a la moció aprovada el passat ple de gener, un text que es va tractar poc més d’una setmana després de la visita del ministre de Foment a Sant Feliu en què va anunciar l’inici del soterrament al 2019, finançat íntegrament pel govern espanyol.

A la primera sessió de la Ponència van assistir els i les portaveus dels diferents grups municipals, així com regidors i regidores del consistori. L’alcaldessa accidental Lidia Muñoz va presentar als i les assistents el procés constructiu en base al projecte de 2010.

També es va poder veure el calendari d’execució i un document de treball provisional elaborat per l’equip de govern, que marcaran l’estratègia en base als objectius a tenir en compte en la creació de la nova configuració de la ciutat. En paraules de Muñoz a Ràdio Sant Feliu (féu clic per escoltar l’àudio) “vam fer l’explicació de com afecta a la ciutat i quin és l’àmbit i el grau d’intervenció del projecte, i de quina manera es soterraran les vies del tren”.

Tot i això l’alcaldessa apunta a tractar el tema amb “tota la cautela”, atès que es tracta d’un projecte que està en revisió però que no patirà grans canvis respecte al que finalment s’aprovi.

La Ponència Unitària del soterrament neix com un òrgan informatiu adreçat inicialment a portaveus i membres del consistori municipal. Tal com es va aprovar en el ple del passat mes de gener, es preveu que es convoqui un cop al mes per fer seguiment dels compromisos i les obres del Ministeri de Foment, així com per impulsar el debat sobre la ciutat que ha de sorgir després del soterrament de les vies.

El soterrament, una reivindicació històrica

El soterrament de la via fèrria ha estat una reivindicació històrica a Sant Feliu des de l’any 1980 que compta amb el suport unànime de tots els partits i la ciutadania basada fonamentalment en raons de seguretat, així com dels ajuntaments de pobles i ciutats amb estacions de les línies R1 i R4.

L’Ajuntament considera el soterrament imprescindible per a la seguretat dels milers de ciutadans i ciutadanes que travessen el pas a nivell cada dia, el qual té les barreres baixades 50 minuts cada hora. A més, el soterrament també serà una obra clau per poder incrementar les freqüències de pas dels trens de la línia R4 de Rodalies de Barcelona, reclamació que han fet tots els ajuntaments i consells comarcals afectats del Baix Llobregat, Alt Penedès i Baix Penedès.

Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here