Castelldefels reclama el manteniment i perpetuació de l’actual ús de pistes en mode segregat de l’Aeroport del Prat

El ministeri de Foment va presentar el passat mes el Pla Director de l’Aeroport de Barcelona-el Prat Fase 2017-2026, que contempla totes les actuacions i inversions previstes per als propers 10 anys, així com l’augment de capacitat de les instal·lacions per atendre fins a 70 milions de passatgers

Amb motiu d’aquestes últimes notícies relatives a l’Aeroport de Barcelona tant pel que fa a la presentació del nou Pla Director com a diverses declaracions procedents de l’àmbit empresarial, l’Ajuntament de Castelldefels ha iniciat una sèrie d’accions encaminades a reafirmar “la seva aposta inequívoca pel manteniment i perpetuació de l’actual model d’ús de les pistes en mode segregat”.

En recents reunions amb els màxims responsables del Ministeri de Foment, AENA i Aeroport de Barcelona, l’alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda (PSC) ha defensat “aquest plantejament que el nostre municipi considera com irrenunciable”. “El creixement de l’Aeroport ha de ser una notícia positiva des del punt de vista de la creació de llocs de treball o increment de turisme per a Castelldefels”, afirma Miranda.

“Aquest creixement ha de pautar des del respecte al descans i benestar de la ciutadania, sempre minimitzant el soroll dels avions en el seu pas per Castelldefels, tenint cura del medi ambient, i en col·laboració constant amb els municipis de la zona”.

“Com sempre hem defensat des d’aquest consistori, el creixement de la infraestructura aeroportuària és una notícia enormement positiva ja que contribueix a la generació de riquesa i creació de llocs de treball, però aquest desenvolupament no pot de cap manera realitzar-se en detriment de la protecció mediambiental , la qualitat acústica i el benestar de la ciutadania del territori limítrof”, afegeix el regidor de Mobilitat i territori, Xavier Amate (PDeCAT).

Font: Ajuntament de Castelldefels

Deixa un comentari

© 2018 - elBaix.cat 

Tornar adalt