En el cas de Catalunya, es tracta del tram de l’AP-7 entre Tarragona i la Jonquera -que inclou el peatge de Martorell- i del tram Montmeló-el Papiol

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va confirmar dilluns en una entrevista a El País que el govern espanyol aixecarà els peatges de les autopistes que acaben la concessió. En el cas de Catalunya, es tracta del tram de l’AP-7 entre Tarragona i la Jonquera -que inclou el peatge de Martorell- i del tram Montmeló-el Papiol, la concessió dels quals s’acaba el 31 d’agost del 2021, i del tram Alacant-Tarragona, amb final de concessió el 31 de desembre del 2019, a més de l’AP-2 Saragossa-Mediterrani el 31 d’agost del 2021.

Ábalos assegura que vol ser “coherent” amb els compromisos i propostes que van presentar al Congrés i al Senat perquè les autopistes s’incorporessin a la xarxa pública un cop vençuda la concessió. D’altra banda, el ministre revela que el manteniment per quilòmetre i any se situa entre 50.000 i 68.000 euros i deixa la porta oberta que sigui l’Estat el que «continuï cobrant».

A l’Estat, també s’acaben la concessió del tram entre Burgos i Armiñón (Àlaba), el 30 de novembre d’aquest any, i del tram de l’AP-4 entre Sevilla i Cadis, el 31 de desembre del 2019.

Sobre les noves autopistes rescatades per l’Estat i que el govern del PP volia tornar a licitar en breu, Ábalos va destacar la necessitat de fer una «revisió ajustada». «Ens enfrontem a una responsabilitat patrimonial de l’Estat i tot sembla indicar que tindrem un horitzó de litigis considerables amb les antigues concessionàries. I és important saber de quines xifres parlem», va dir.

Segons el ministre, la informació de l’anterior govern «no és gaire coincident en termes dels ingressos que podria reportar aquesta relicitació ni tampoc en les despeses que ha d’assumir l’Estat». Per això, va afegir que cal saber exactament de quines quantitats es tracta i l’impacte sobre el dèficit de l’Estat; posteriorment es podrà prendre una decisió en col·laboració amb els ministeris d’Hisenda i d’Economia per la repercussió dins del pla d’estabilitat.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here