Els Ajuntaments d’Olesa de Montserrat, Esparreguera, El Bruc, Collbató, Castellolí i Abrera han decidit unir-se per dissenyar accions conjuntes i manifesten la necessitat de millorar i consensuar el traçat que el Ministeri de Foment planteja per al projecte d’ampliació de l’autovia A-2. Els sis ajuntaments lamenten la “manca de diàleg i de recerca de consens” per part del Ministeri de Foment envers els municipis afectats, la manca de disponibilitat de la informació i reclamen que el traçat es dissenyi conjuntament amb Generalitat i Ajuntaments, “que són els que veritablement coneixen el territori i els seus problemes reals”.

Aquest posicionament conjunt s’ha acordat en una trobada celebrada aquest dimarts entre l’alcaldessa d’Olesa, Pilar Puimedon; l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas; l’alcalde de Collbató, Miquel Solà; l’alcalde d’El Bruc, Enric Canela; i l’alcalde de Castellolí, Joan Serra.

Fa uns dies, el Ministeri de Foment va presentar als ajuntaments el seu projecte d’ampliació de l’autovia A-2, que el govern central vol convertir en una autopista de fins a 10 carrils en un tram de 35 quilòmetres -que va d’Igualada a Martorell-. El projecte contempla que en alguns punts passarà de tenir dos carrils per sentit a tenir-ne tres i dos més per les entrades i sortides de l’autovia. Des del ministeri esperen poder començar les obres el 2020 i que estiguin enllestides el 2023.

Si bé els Ajuntaments d’Olesa, Esparreguera, Abrera, El Bruc, Collbató i Castellolí entenen que és necessari millorar alguns trams de l’autovia A-2, per la seva perillositat i manca de seguretat, també entenen que és important que aquest projecte compti amb la participació directa dels municipis afectats per l’obra. Per aquesta raó no entenen que el Ministeri de Foment no hagi ofert “i ni tan sols acceptat” aquesta col·laboració que s’ha proposat des dels Ajuntaments. Els sis alcaldes i alcaldesses també lamenten la “manca de sensibilitat ambiental i l’afectació urbana a barris consolidats” del traçat planificat o el fet que el projecte no tingui en compte la connectivitat entre municipis. Demanen especialment que es tinguin en compte les necessitats vinculades al transport públic, punt que el projecte deixa totalment en l’oblit i que perjudica especialment als municipis més petits.

Per tot plegat els sis ajuntaments reclamen una nova diagnosi del traçat proposat per a l’ampliació de l’autovia A-2 entre Martorell i Igualada “pensant en el País però també tenint en compte el territori i els municipis”. Els alcaldes i alcaldesses d’Olesa de Montserrat, Esparreguera, Abrera, El Bruc, Collbató i Castellolí també reclamen que els projecte d’ampliació de l’autovia A-2 es treballi a tres bandes (Municipis, Generalitat i Govern central); i que s’atenguin les peticions i suggeriments dels municipis prèvia a l’exposició pública del projecte, ja que els ajuntament afectats volen fer aportacions “des de la col·laboració, i no des de les al·legacions”.

L’alcaldessa d’Olesa, Pilar Puimedon, ha manifestat que “el territori ha de lluitar per un recorregut més coherent que contempli totes les sensibilitats. Per això cal treballar conjuntament entre Ajuntaments, Generalitat i Govern central”.

La intenció dels sis ajuntament és la d’aprovar als seus Plens municipals una moció que reculli totes aquestes reclamacions.

Font: Ajuntament d’Olesa de Montserrat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here