La reunió es va celebrar dimecres passat amb el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya i amb la presència de dues usuàries de la comissió de seguiment del servei

L’alcaldessa d’Olesa de Montserrat, Pilar Puimedon, i la regidora de transport, Susana Yáñez, es van reunir aquest dimecres a la tarda amb el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Pere Padrosa, per explicar-li les queixes i mancances dels nous horaris del servei de bus entre Olesa i Barcelona que ofereix Hispano Igualadina i que es van posar en funcionament el passat 11 de juliol. L’entrada en funcionament dels nous horaris va provocar la queixa de l’Ajuntament perquè la Generalitat havia decidit tirar endavant aquests canvis sense cap consulta prèvia i sense tenir en compte les reclamacions històriques d’Olesa en referència al servei de bus.

Per aquest motiu, l’equip de govern va convocar una reunió amb usuaris i usuàries el divendres, 20 de juliol, per tal d’explicar la situació i poder determinar els propers passos a seguir. Fruit d’aquella reunió es va demanar una trobada amb responsables de Transport i Mobilitat per poder transmetre personalment que no ha agradat la proposta d’horaris ni en el fons ni en les formes.

L’alcaldessa d’Olesa de Montserrat, Pilar Puimedon, va explicar que a la reunió també van ser convidades dues usuàries i membres de la comissió de seguiment del servei que van tenir la oportunitat d’explicar les reivindicacions històriques del municipi envers el servei d’autobús: algunes modificacions horàries amb més autobusos en hores punta, allargar el servei a la nit i la necessitat que totes les expedicions comencin i acabin a Ronda Universitat en comptes de a la zona de Maria Cristina de la Diagonal de Barcelona.

Puimedon va explicar que el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat “va ser molt receptiu a les peticions que es van fer per part d’Olesa de Montserrat per millorar el servei a la ciutadania” tot i que van avançar que la resposta a les peticions les faran arribar a finals d’agost o principis de setembre. L’alcaldessa va avançar que de seguida que tinguin una resposta per part de la Generalitat convocaran una nova reunió als olesans i les olesanes usuàries d’aquest servei. L’alcaldessa d’Olesa de Montserrat també va destacar que des de la regidoria de transports i mobilitat de l’Ajuntament han traslladat a la direcció general de Transports i Mobilitat que el consistori s’havia sentit menystingut i que “no són maneres de treballar per part de la Generalitat”.

Per últim, durant la reunió, la representació municipal va informar la Generalitat que quan es rebés la resposta a les peticions olesanes, seria la comissió de seguiment d’usuaris i usuàries i el consistori que valorarien la resposta i que decidirien les properes accions a aseguir. De fet, ja es va avisar que a la darrera reunió del 20 de juliol el consistori olesà i les persones usuàries havien decidit que si no es veia voluntat de diàleg es començarien a plantejar accions de protesta per pressionar tant la Generalitat com a la concessionària.

Font: Ajuntament d’Olesa de Montserrat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here