Adif licitarà la construcció de la infraestructura dins del túnel i la connexió amb l’ample de via convencional de la línia Barcelona-Tarragona

Els treballs de perforació de la tuneladora per fer arribar el tren a la T1 a partir del 2021 han finalitzat aquest dimecres al matí un cop la màquina ha completat els 3.048 metres de longitud de la nova infraestructura. La tuneladora, la més gran que ha estat funcionant actualment a l’Estat i amb un pes de 2.230 tones, té uns 100 metres de longitud i va començar els treballs el setembre del 2017 fins que el febrer passat va arribar a les immediacions de la pista principal de l’Aeroport del Prat.

Els treballs van obligar aquesta tardor a tancar unes de les pistes, tot i que l’operativa no es va veure afectada. A partir d’ara, Adif treballa amb la licitació de la segona fase del projecte, que comprèn la infraestructura de l’interior el túnel, la construcció de les estacions i la connexió amb l’ample de via convencional Barcelona-Tarragona.

La primera fase del projecte ha comptat amb una inversió estimada de 305 milions d’euros –aportats per la Societat Estatal d’Infraestructures del Transport Terrestre-, mentre que la segona tindrà un cost d’uns 95 milions d’euros.El nou traçat ferroviari permetrà cobrir el trajecte entre l’Estació de Sants i la T1 de l’Aeroport del Prat en 19 minuts, amb una parada a la T2 –de manera que les dues terminals també quedaran connectades i es podrà fer transbord a l’L9- a més d’enllaçar amb l’R2 de Rodalies.

Les primeres estimacions apunten a què el servei podria ser utilitzar per entre 7 i 9 milions de passatgers. El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va assenyalar en una visita el novembre passat a les obres de l’estació de la T2 que el nou servei ja podria entrar en servei el 2021.El túnel es va començar a perforar el setembre del 2017, amb una velocitat rècord el passat mes de febrer de 43 metres al dia. La tuneladora té un pes quasi deu vegades superior a l’Estàtua de Llibertat. Disposa de 22 motors i durant els treballs ha buidat 268.995 metres cúbics de terres –uns 8.000 al dia-.

A la calada, que s’ha allargat uns dues hores, hi han assistit la subdelegada del govern espanyol, Teresa Cunillera i la directora de l’Aeroport, Sonia Corrochano, a més de desenes de treballadors de les constructores que s’han encarregat dels treballs al llarg dels darrers mesos.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here