El passat 1 de març, va entrar en vigor el nou servei de bus urbà gestionat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). La principal novetat en el servei és que se substitueixen vehicles de les línies MB1 i MB2 per busos híbrids menys contaminants. Els bitllets, els títols integrats i les bonificacions s’aniran actualitzant a partir del gener del 2020, però els horaris i els recorreguts es mantenen.

Aquests nous vehicles suposen una reducció d’emissions i de consum del 30% i també fan menys soroll ja que quan estan a les parades utilitzen el motor elèctric. El vehicle que arriba als barris més alts (MB3) continua sent el mateix però està previst que es canviï abans que acabi l’any.

Les parades es mantenen, però com a novetat, pot usar-se l’app AMB Mobilitat que permet tenir informació a temps real, per exemple, dels minuts que falten per a que el bus arribi a la parada. Els bitllets i els títols es mantenen però s’unifiquen a la tarifació de l’AMB, és a dir, a l’estar integrats els usuaris podran moure’s per tota l’àrea metropolitana sense necessitar bitllets diferents. Durant el 2019 es mantindran les tarifes, i es canviaran a partir de l’any 2020.

Per a finançar aquest servei, l’Ajuntament paga 418.421 € i continua assumit la part del dèficit del servei. L’AMB gestiona el contracte i anirà introduint millores. Molins és el primer municipi de la segona corona metropolitana que ha passat a ser gestionat directament per l’AMB.

Font: Aj. Molins de Rei

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here