L’ens posarà en marxa un web per consultar com funcionarà el sistema de votació remota i presencial

La Cambra de Comerç de Barcelona ha activat una campanya per fomentar el vot dels 423.146 electors que estan cridats a participar en les eleccions camerals del maig. En un comunicat, la institució ha explicat que oferiran dues opcions de votació: una de remota, i una de presencial.

D’una banda, el dia de la votació presencial (8 de maig) la corporació habilitarà 11 col·legis electorals que s’ubicaran a les oficines centrals a Barcelona i a cadascuna de les 10 delegacions territorials. I de l’altra, es podrà votar de forma remota entre el 2 i el 7 de maig amb un certificat digital. A partir de la setmana que ve, la corporació posarà a disposició de les empreses una eina de consulta dins del web de la Cambra amb informació sobre el procés electoral.

A les eleccions poden votar totes aquelles persones, físiques o jurídiques, nacionals o estrangeres, que exerceixin activitats empresarials que estiguin al cens electoral de la Cambra i dins la demarcació cameral, que comprèn tots els territoris de la província de Barcelona excepte Manresa, Sabadell i Terrassa.

En el transcurs del procés de votació remota hi haurà un servei d’atenció a l’usuari de la plataforma habilitada per resoldre qualsevol incidència tècnica. La votació presencial es realitzarà el 8 de maig de deu del matí a sis del vespre als onze col·legis electorals, i els electors hauran de presentar tant el DNI i com els poders de representació.

Per facilitar la votació, la Cambra de Comerç ha habilitat totes les seves delegacions, a més de la seu de Barcelona. Per tant, es podrà fer exercici del dret a vot també a Igualada, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Sant Feliu de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Mataró, Granollers, Vic i Berga.

El sistema comprovarà que la persona no ha fet us del sistema de votació remota i permetrà al votant fer efectiu el vot a través del mateix portal. Tots els vots es xifraran i es signaran digitalment, i es guardaran en una “urna digital”. Per la seva banda, l’auditor designat per la Generalitat de Catalunya, amb la finalitat de comprovar que tot el procés de votació és correcte, vetllarà per la legalitat del vot abans, durant i després de les eleccions.

L’entitat, que agrupa agents econòmics de tots els sectors d’activitat, té 60 vocalies al ple, però només 40 s’escullen per sufragi. Les 20 restants es reparteixen entre les sis que pertoquen a les entitats patronals i les 14 que es concedeixen a les empreses que han aportat més de 75.000 euros per any a la Cambra, i entre les quals hi ha Caixabank, Abertis o Naturgy.

Després del 8 de maig, ja se sabran els noms dels 40 membres escollits per sufragi i els 14 que s’adjudiquen a les empreses de major aportació voluntària. El dia 5 de juny es disputaran els sis llocs restants entre els 12 candidats que han presentat les patronals més representatives, Pimec i Foment del Treball. Serà llavors quan es podrà constituir el ple, que, al seu torn, decidirà qui és el nou president de la Cambra de Comerç de Barcelona i, per tant, qui rellevarà Miquel Valls.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here