Els representants dels treballadors descarten la vaga de zel perquè recorden que seria il·legal i provocaria acomiadaments

L’Aeroport del Prat ha viscut aquest dilluns la quarta jornada de vaga dels vigilants dels filtres de seguretat, i novament ho ha fet sense incidències destacables. En contrast a les llargues cues acumulades durant la vaga del 2017, els passatgers han pogut creuar el dispositiu de seguretat sense esperes excepcionals. Mentrestant, els representants dels treballadors enllesteixen les denúncies contra l’empresa Trablisa per suposades irregularitats en el desenvolupament de la vaga.

Aquest matí, el comitè ha volgut presentar la denúncia al servei de guàrdia d’Inspecció de Treball, però l’ens els l’ha refusat i els ha derivat a la via ordinària, on preveuen acudir demà. Mentrestant, el comitè descarta la vaga de zel perquè recorda que seria il·legal i provocaria acomiadaments.

L’assessor del comitè de vaga, Juan Carlos Giménez, ha detallat a l’ACN que aquest matí no han pogut formalitzar la denúncia al servei de guàrdia Inspecció de Treball “per falta de documentació” i per motius de procediment. L’ens els ha instat a presentar la mateixa denúncia demà dimarts a través de la via ordinària, fet que Giménez ha lamentat “perquè és molt més lenta”.

L’objectiu del comitè és reclamar a l’administració que actuï davant diverses suposades irregularitats que s’estarien cometent durant el desenvolupament de la vaga als filtres de seguretat de l’aeroport del Prat. Entre altres, denuncien que la Guàrdia Civil supervisa amb “pressió” els vigilants, obligant-los a fer passar les maletes “més ràpid del que és habitual”. Fruit d’aquesta supervisió, asseguren, hi ha hagut dos treballadors que han patit atacs d’ansietat.

En paral•lel, el comitè de vaga està enllestint una altra denúncia que preveu presentar als jutjats del Prat de Llobregat. A falta de perfilar de quins delictes volen acusar Trablisa, Giménez ha destacat que la intenció és que la denúncia serveixi per obtenir les imatges de les càmeres de seguretat. Amb aquestes cintes, ha remarcat, es podria constatar la pressió que la Guàrdia Civil estaria exercint sobre els treballadors.

La vaga de zel, descartada

Giménez ha tancat la porta aquest dilluns a qualsevol vaga de zel per part dels treballadors. Després que ell mateix plantegés públicament si una protesta d’aquest tipus seria la fórmula per aconseguir captar l’atenció dels líders polítics, ara ha assegurat que era una pregunta retòrica. “Què hem de fer? una vaga de zel? no és pas una confirmació, perquè el treballador que la faci seria acomiadat”, ha puntualitzat en declaracions a l’ACN.

Així, ha assegurat que era un desafiament “llençat a l’aire” per tal de demostrar els extrems d’un problema “que és real i pel qual els polítics no s’impliquen”. Giménez ha remarcat que fa dos anys el PSOE –aleshores a l’oposició- sí que es va interessar per resoldre el conflicte, mentre, ha lamentat, no ho ha fet tot i ser el responsable del govern espanyol en funcions.

20 minuts màxim d’espera

Mentrestant, a l’aeroport de Barcelona-El Prat la vaga s’ha desenvolupat aquest dilluns sense afectació pels passatgers. Segons dades facilitades per Aena, la mitjana de temps d’espera per creuar els filtres de seguretat ha estat de 10 minuts, una xifra situada força per sota dels registres d’un dia habitual.

L’estona de fer cua només s’ha incrementat a mitja tarda, amb puntes d’entre 15 i 20 minuts.Giménez ha insistit que la intenció de la vaga “no és afectar els passatgers”, i ha garantit que mantindran la protesta de forma indefinida fins que Aena i Trablisa consensuïn una solució amb els treballadors. L’assessor del comitè de vaga ha dit que les protestes d’ara fa dos anys “només van servir per posar una tireta sobre la ferida”, i ha lamentat que “en el fons, no s’ha resolt res”.

En aquest sentit, Giménez ha advertit que la concessió amb Trablisa acaba el 31 de maig del 2020, i ha assegurat que els treballadors temen que el problema l’hereti la nova adjudicatària. “Això serà un no parar”, ha afegit.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here