Les alcaldesses de Gavà i Castelldefels han compartit amb les plataformes ciutadanes contra el soroll dels avions la necessitat de coordinar una resposta conjunta davant la construcció de la nova terminal satèl·lit i la redacció del pla director

L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, i l’alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda, han mantingut una reunió amb representants de l’Associació de Veïns de Gavà Mar, l’Associació de Persones Afectades per la Contaminació Acústica de la Navegació Aèria (APACANA), i les plataformes Preservem Castelldefels i Prou Soroll.

A la trobada, celebrada ahir a l’Ajuntament de Gavà, s’ha decidit actuar de manera conjunta i consensuada per evitar una ampliació de l’Aeroport de Barcelona El Prat que alteri l’actual funcionament de la infraestructura. La licitació de la nova terminal satèl·lit i un nou pla director amenacen l’actual operativa en pistes segregades, consensuada amb el territori, que ha aconseguit minimitzar la contaminació acústica que provoca l’activitat aeroportuària sobre els municipis de Gavà i Castelldefels.

Les alcaldesses han llençat un missatge d’unitat i coordinació. “Els riscos que tenim per endavant obliguen a sumar i aglutinar els màxims consensos, responent a la que sempre ha estat la nostra voluntat política i institucional. Hem fixat el nostre posicionament, que sempre serà el d’oposar-nos a qualsevol alteració de l’statu quo actual en les decisions que afectin el desenvolupament de l’Aeroport o que passin per plantejaments com els que vam patir en el passat, com és l’operativa de pistes independents”, ha afirmat Raquel Sánchez.

Maria Miranda ha celebrat aquesta trobada amb les plataformes veïnals que fa anys que lluiten contra el soroll de l’Aeroport. “Estem d’enhorabona. Hem compartit les nostres inquietuds vers el pla director que s’està redactant i el desenvolupament futur que pugui tenir l’aeroport. També hem posat sobre la taula la possibilitat de treballar conjuntament per crear instruments, com ara un observatori, on estiguem tots implicats i on, directament, institucions i veïns coordinem les accions necessàries per assolir el nostre objectiu, minimitzar l’impacte acústic sobre el nostre territori”, ha manifestat.

Aquests nous mecanismes haurien de servir, segons Raquel Sánchez, “per dotar-nos dels arguments i dels informes tècnics que avalin el nostre posicionament comú”. En aquest sentit, s’ha posat a disposició dels veïns i veïnes per cercar solucions a les amenaces d’una futura ampliació de l’Aeroport del Prat des del comitè executiu de l’Airport Regions Council (ARC), del qual n’és membre.

L’ARC és un òrgan consultiu del Parlament Europeu que aplega una trentena de ciutats i regions que tenen en comú la seva proximitat a un aeroport internacional. “La finalitat és que el territori del Delta pugui incidir en la normativa europea, estudis, investigacions i projectes que garanteixin un creixement de l’Aeroport del Prat compatible amb la qualitat de vida dels veïns i veïnes de l’entorn”, ha declarat Sánchez.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here