L’Hospital de Viladecans s’està transformant durant aquests darrers dies per poder fer front a l’epidèmia de Covid-19. Amb l’esforç de tots els professionals, en un temps rècord, s’estan duent a terme canvis estructurals i organitzatius que permeten augmentar la capacitat assistencial i l’especialització en l’atenció de la malaltia.

En aquest sentit, la dotació de llits al centre ha augmentat un 30% i s’està treballant per incrementar un 10 % més sobre la capacitat actual, si fos necessari. S’ha creat una àrea d’atenció als pacients més greus. En aquest espai se’ls pot donar una atenció més adequada fins que es traslladen a un hospital de tercer nivell, si és necessari. També s’han reservat espais per als pacients que no estan infectats pel virus, on poden rebre una atenció adequada i s’evita el risc de contagi. Igualment, a l’àrea ambulatòria hi ha consultes on es dona assistència a les visites i als tractaments que no es poden ajornar. L’activitat quirúrgica greu o inajornable se segueix fent a l’àrea quirúrgica especifica.

Contractació de professionals

Per poder donar una bona resposta a la situació actual, fins ara s’han contractat més de 65 professionals i s’ha reorganitzat tota la plantilla per poder assumir l’increment de les carregues de treball. Cal destacar que s’ha augmentat el personal dedicat a la neteja del centre en un 65 %.

Per seguretat, no s’admeten visites

Per motius de seguretat, convé recordar que l’Hospital no admet visites de familiars i acompanyants mentre duri la crisi sanitària. Per aquest motiu, diàriament es contacta per telèfon amb els familiars per informar-los sobre l’evolució dels pacients. Aquesta comunicació es realitza en horari de tarda. En el moment de l’ingrés, els professionals de l’Hospital expliquen que és necessari que els pacients tinguin a mà un telèfon mòbil que els permeti poder estar connectats amb els seus familiars.

Des de l’Hospital també es facilita la possibilitat que els pacients es comuniquin mitjançant videoconferència amb els seus familiars, amb l’ús de tauletes tàctils. Aquesta iniciativa porta el nom d’’Apropant les famílies’.

Paraules que curen

D’altra banda, per poder fer arribar missatges d’ànim als pacients, de manera personalitzada o col·lectiva, l’Hospital de Viladecans ha posat en marxa la campanya ‘Paraules que curen’.

Amb aquesta iniciativa, les persones que vulguin escriure una carta o fer un dibuix adreçat als pacients poden enviar un missatge de correu electrònic a l’adreça paraulesquecuren.hv@gencat.cat. L’Hospital imprimirà el missatge i el farà arribar al destinatari. Si el missatge és personal, cal que s’hi faci constar el nom del pacient i, si se sap, el número de l’habitació on està ingressat. Si el missatge és general i va dirigit als pacients de forma anònima, no cal que s’indiqui res. També es pot enviar per correu postal a Hospital de Viladecans (Av. de Gavà, 38, 08840, Viladecans), indicant al sobre que és per a la campanya ‘Paraules que curen’ i especificant, si cal, el nom del pacient.

L’Hospital també ha posat en marxa una campanya de suport als professionals amb una adreça pròpia suportprofessionals.hv@gencat.cat, perquè tothom els pugui fer arribar missatges d’ànim i d’agraïment en uns dies en que la seva feina és més intensa i més necessària que mai. Aquests missatges es compartiran amb els professionals a través de la intranet del centre.

Font: Aj. Viladecans

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here