El Trambaix és un dels transports públics més eficaç, còmode i accessible. Segons les dades registrades, l’any 2018 va realitzar més de 19 milions de viatges entre Barcelona i el Baix Llobregat.

D’altra banda, els municipis que conformen la part central de la comarca, pateixen de manera important la contaminació atmosfèrica i estan afectats directament pel Pla d’Adaptació al Canvi Climàtic de l’AMB, pla que defensa la millora del transport públic i la reducció de l’ús del vehicle privat com mesura a desenvolupar.

En aquest sentit, la prolongació del Trambaix per Sant Feliu, el Polígon Industrial el Pla, Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts i Pallejà, esdevé una necessitat de primer ordre en les comunicacions amb transport públic de la comarca, a més de connectar les 4 ciutats, que sumen més de 108.000 habitants, generaria una important dinamització econòmica, social i cultural de la part central del Baix Llobregat i permetria accedir de forma segura als espais públics així com als centres de treball.

El Pla Director d’Infraestructures 2001-2010 de la Regió Metropolitana de Barcelona preveia l’estudi de viabilitat de l’extensió, i el PDI 2011-2020 preveia la realització del projecte, però el projecte no s’ha realitzat.

Davant d’aquest escenari, el Ple del Consell Comarcal, va aprovar ahir per unanimitat, una moció per a la prolongació del Trambaix des de Sant Feliu de Llobregat al Polígon el Pla; Molins de Rei, fins a l’intercanviador amb FGC a Sant Vicenç dels Horts i Pallejà.

“La iniciativa presentada per la plataforma #VolemelTramBaixalPla reuneix dues característiques molt rellevants: que compta amb el consens de les entitats socials, veïnals i empresarials, i que planteja el tramvia com un eix de fàcil connexió i mobilitat sostenible entre molts municipis del Baix Llobregat”, declara Laia Flotats, consellera de Mobilitat, i Cooperació i Solidaritat del Consell Comarcal.

Per aquesta moció, el Ple insta a l’Autoritat del Transport Metropolità que realitzi de manera immediata els estudis i projectes acordats i no realitzats. Així mateix, l’insten realitzar el projecte en dues fases; una primera de 3 km aproximadament amb quatre noves parades, amb inici des de l’última parada a Sant Feliu, passant pel Polígon Industrial el Pla fins a Molins de Rei, i una segona, des de Molins de Rei fins a l’estació dels FGC de Quatre Camins, tot superant el riu Llobregat.

Per últim, insten a l’Autoritat del Transport Metropolità que incorpori l’execució del projecte de la primera fase de la prolongació en el PDI 2021-2030, fent possible la seva execució material abans de l’any 2030.

Font: CCBLL

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here