Catalunya en Comú del Baix Llobregat ha donat avui suport presencialment als treballadors i treballadores de Nissan, en la seva lluita per mantenir els llocs de treball

Representants de comuns del Baix Llobregat, amb l’alcaldessa de Sant Feliu de Llobregat, Lidia Muñoz, l’alcaldessa de Pallejà, Ascen Ratia, i la coordinadora nacional de Catalunya en Comú, Candela López al capdavant, han visitat aquest matí la planta de la multinacional de l’automòbil, ubicada a Sant Andreu de la Barca.

En un comunicat, Catalunya en Comú del Baix Llobregat explica que la seva assistència avui a Sant Andreu ha estat motivada per poder “conèixer de primera mà les impressions dels treballadors i treballadores en vaga des del passat 4 de maig, exigint un pla de futur per a les plantes de la companyia japonesa que a Catalunya suposen més de 3.000 llocs de treball directes i gairebé 22.000 d’indirectes”.

A les portes de la planta de Sant Andreu de la Barca, on hi treballen a prop de 230 treballadors i treballadores, els i les dirigents dels comuns han conversat amb representants del comitè d’empresa, acompanyats del Secretari General de CCOO del Baix Llobregat, Josep Maria Romero.

Des de Catalunya en Comú es reclama a l’empresa japonesa que esgoti les opcions de negociació i explori les alternatives proposades per donar continuïtat al seu projecte industrial a Catalunya. “Una indústria com l’automobilística ha de tenir futur a Catalunya, entomant els reptes de l’adaptació d’aquesta indústria cap a models més sostenibles”, exposa el comunicat.

Els comuns baixllobregatins tambe defensemen que Nissan està en una àrea metropolitana i una ciutat, compromeses ambdues, amb un canvi de model de mobilitat: un ecosistema tecnològic que pot sustentar la investigació i la innovació; equips humans amb una experiència de més de 50 anys i un sector de components capaç de respondre als canvis que exigeix el futur, enmig d’una localització immillorable per a la logística global: el port de Barcelona, Montcada i Reixac, El Prat de Llobregat i Sant Andreu de la Barca.

Els representants comuns a diferents institucions han defensat la necessitat de treballar en polítiques de mobilitat, d’electrificació de les infraestructures de recàrrega, de reforç de les energies renovables i de les polítiques d’R+D+I. Però és imprescindible la implicació de la Generalitat de Catalunya i de l’Estat per garantir la continuïtat de l’empresa amb un pla de viabilitat i futur per mantenir els 3.000 llocs de treball directes i els 25.000 indirectes.

Catalunya en Comú comparteix la proposta d’assignar, per part de Nissan, la producció del vehicle elèctric que substitueixi el Nissan Leaf a la delegació de Catalunya. Per mantenir l’ocupació i garantir una transició justa, amb una decisió que entraria dins del New Green Deal acordat per la UE, amb una dotació de 100.000 milions d’euros entre el 2021 i el 2027.

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here