La Fundació Espigoladors ha redoblat la seva lluita contra el malbaratament alimentari durant el confinament per atendre els col·lectius més desfavorits. Els seus voluntaris han seguit recollint els excedents de fruita i verdura dels camps del Baix Llobregat per donar-los a menjadors i entitats socials i l’entitat ha coordinat una vintena de xarxes veïnals sorgides a Barcelona per portar aliments als més necessitats

També han impulsat la campanya ‘Conserves que cuiden” que, gràcies a les donacions ciutadanes, ha permès distribuir més de 42.000 compotes fetes al seu obrador del Prat de Llobregat i contractar dos nous treballadors en situació de vulnerabilitat.

Mireia Barba, presidenta i directora de la Fundació Espigoladors, ha recordat que des de l’inici del confinament pel coronavirus el nombre de famílies amb problemes per alimentar-se correctament ha crescut un 40% i que, en la mesura de les seves possibilitats, l’entitat “ha estat activa des del primer dia” per intentar corregir aquesta situació que, pronostica, “anirà a més”.

La fundació ha concentrat esforços en seguir distribuint entre diferents entitats socials els excedents de fruites i verdures que els seus voluntaris recullen des del 2014 en més d’un centenar de camps de conreu del Baix Llobregat i en fer el mateix amb els excedents del sector de la distribució d’aliments.

Sobre la xarxa d’espigoladors, els voluntaris que van als camps, Barba ha destacat que des de l’inici del confinament han rebut un “allau” de propostes que els ha obligat a seleccionar un “grup covid-19” que han limitat a 50 persones a les que han tramitat certificats de mobilitat. “Hem hagut de limitar la solidaritat per qüestions de seguretat”, afegeix.

Fent ús de l’experiència acumulada, la Fundació Espigoladors també ha coordinat i impulsat 18 xarxes veïnals que “han emergit” a Barcelona durant el confinament per fer arribar aliments als més necessitats davant el col·lapse dels serveis socials municipals.

A l’obrador del Prat de Llobregat on elaboren compotes, patés i conserves amb la marca ‘es imperfect’, l’activitat també s’ha incrementat gràcies a la posada en marxa de la campanya ‘Conserves que cuiden’ que gràcies a les donacions econòmiques de molts ciutadans han permès distribuir més de 42.000 compotes entre entitats com Càritas, Amics de la Gent Gran o la Fundació Banc dels Aliments, entre d’altres.

Una campanya, afegeix Barba, que els ha donat l’oportunitat de contractar dues persones més en situació de vulnerabilitat i ampliar la plantilla fins els 12 operaris. “A l’inici del confinament ens vam proposar no fer cap ERTO per cuidar també les persones que tenim contractades a l’obrador i fins i tot hem pogut crear dos nous llocs de feina”, assenyala.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here