L’objectiu és promocionar la proactivitat amb el contacte telemàtic i fer l’atenció presencial pels casos que ho requereixin segons criteri clínic i emergències

Durant la pandèmia, els centres d’atenció primària (CAP) del territori han fet l’atenció i el seguiment de més del 80% dels infectats pel coronavirus. A partir del dia 1 de juny s’inicia la descentralització de l’activitat presencial als CAP del territori, amb la prioritat d’oferir centres de salut segurs i una atenció amb seguretat.

La situació de crisi sanitària de la Covid-19 ha obligat a tot el sistema sanitari i especialment a l’atenció primària a adaptar-se per donar resposta a la nova situació. En aquest nou escenari, es prioritzarà l’atenció i seguiment dels pacients de manera proactiva des dels CAP, es potencien les formules d’atenció telemàtiques i es demana a la ciutadania que només vagi presencialment als CAP si és realment necessari i els ho ha indicat un professional sanitari.

D’ara en endavant, per a una atenció segura i de qualitat, cal que la població es comuniqui primer amb el seu CAP de referència.

Com contactar amb el CAP per gestionar la petició?
• Es pot enviar un missatge a través del web ics.gencat.cat
• Al telèfon 933 268 901
• Al telèfon del CAP de referència

Per a urgències sanitàries:
• Al 061 CatSalut Respon

Per a altres informacions:
• A través de l’app STOP COVID19 CAT
• Amb el web app GestioEmocional.cat

En cas que els professionals sanitaris recomanin als pacients i usuaris una atenció presencial, cal seguir les següents recomanacions i mesures de seguretat especials:
• Cal anar al centre només si és necessari i si ho han indicat els professionals
• És obligatori l’ús de mascareta
• Els acompanyants només es permeten en casos imprescindibles
• Cal arribar a l’hora de la visita indicada, no abans
• Respectar la senyalització i les indicacions dels professionals
• Rentar-se les mans sovint
• Respectar la distància de seguretat (2 m).

Un paper clau

Durant la pandèmia, l’atenció primària, que s’ha vist obligada a concentrar l’activitat assistencial en determinats CAP, ha tingut un paper determinant i clau. S’ha fet l’atenció i el seguiment de més del 80% dels infectats per la Covid-19, s’han atès les situacions d’urgència i emergència relacionades amb els casos de coronavirus i aquelles situacions no demorables.

Així mateix, s’ha realitzat l’atenció domiciliària, el seguiment telefònic i s’ha donat un suport molt important a l’atenció residencial, als hospitals del territori, a centres sociosanitaris i l’assistència als hotels salut. En total, s’han realitzat des de l’atenció primària més de 17.000 PCR a l’àmbit dels professionals sanitaris, professionals de residències i residents.

Ara mateix, amb la reducció del nombre de nous casos, l’atenció primària segueix sent àmbit d’atenció essencial, donant continuïtat al seguiment de nous casos, amb possibilitat de diagnòstic amb PCR en casos simptomàtics i contactes; amb el seguiment dels pacients crònics, en l’atenció domiciliària, l’atenció a les urgències i emergències i continua el suport als centres residencials.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here