La multinacional italiana Comdata, antiga Digitex, ha comunicat als treballadors que presentarà un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per la majoria de centres que té a l’Estat, que pot incloure les 700 persones que treballen a Viladecans i Esplugues de Llobregat, segons ha denunciat CCOO en un comunicat.

El sindicat veu “inacceptable” i “injustificable” la posició de l’empresa i diu que hi ha “altres sortides abans d’acomiadar”, com ara acollir-se a la pròrroga dels Expedients de Regulació Temporals d’Ocupació (ERTO). La decisió afecta tots els centres d’Espanya, menys el de Talavera, apunten els sindicalistes. En total, l’empresa té una plantilla de 3.000 persones a l’Estat.

La companyia no ha traslladat encara a la plantilla quina serà l’afectació exacta de l’expedient, que s’hauria de començar a negociar el dia 8 de juliol, han puntualitzat fonts sindicals. Fins llavors, els sindicats dels diferents centres formaran la mesa que participarà del període de consultes de 30 dies. Comdata fa serveis d’atenció al client per empreses com CaixaBank, Iberdrola, Telefònica, Gas Natural, entre altres, i durant la pandèmia ha estat considerat com a “servei essencial”.

Els centres de Viladecans i Esplugues van ser els únics on es va fer un ERTO per força major durant el mes de maig. L’afectació va ser de 100 persones, de les quals el 90% van ser acomiadades el 15 de juny per la pèrdua d’un dels serveis, indica el sindicat. Els acomiadaments es van produir a Esplugues, on només hi ha una quarentena de treballadors.

CCOO explica que l’empresa ha estat “quatre mesos sense direcció” per culpa de la dimissió en bloc de l’anterior i lamenta que “la primera decisió de la nova” hagi sigut, precisament, comunicar un procediment d’acomiadament col·lectiu per al conjunt dels centres de l’empresa, a excepció del de Talavera.

Per a CCOO, aquesta decisió de Comdata és “inacceptable” i “injustificable” ja que creuen que hi ha “altres sortides abans que acomiadar”, que passen per acollir-se a la pròrroga dels ERTO fins al 30 de setembre, cosa que donaria temps així per reprendre els serveis, “corregint defectes provocats per la pròpia empresa”, alhora que adequar al personal i descongestionar les càrregues de treball.

Segons els representants dels treballadors, l’empresa argumenta causes econòmiques i organitzatives, que “han estat provocades per l’absència de direcció del negoci”. Els sindicalistes també remarquen que una gran part de la plantilla de Digitex té una antiguitat major als de deu anys, i recorda que han flexibilitzat les seves condicions laborals per a “facilitar la viabilitat del projecte i la seva competitivitat”. L’empresa, diuen, està “fortament feminitzada”.

CCOO també fa una crida a les principals empreses clients, com Telefònica, Gas Natural, Iberdrola, CaixaBank, perquè “d’ells depèn en quines condicions laborals es dóna el servei als seus propis clients”.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here