La nova realitat, provocada per la COVID-19, ha obligat a reinventar-se per poder seguir treballant i oferint servei. A Viladecans, l’ajuntament, ha obert nous canals de comunicació i eines digitals per tal de facilitar l’aprenentatge.

Durant el confinament, es van realitzar 12 webinars relacionats amb la vida social i professional amb un total de 733 inscripcions i amb temàtiques com: la carpeta ciutadana digital, recerca de feina davant la COVID-19, coneix la borsa de treball Xarxa Xaloc, introducció a les xarxes socials i certificats de professionalitat, entre d’altres.

Un altre exemple és el Campus tecnològic LOGIN TIC, que en els tres mesos que porta en funcionament, ja són més de 50, els alumnes que participen activament en la comunitat formativa i estan seguint la formació de manera telemàtica des de casa, amb una gran varietat de tallers formatius que proporcionen unes competències, coneixements i aptituds imprescindibles a l’hora d’exercir una activitat professional.

A més, s’han realitzat tallers, en format streaming, relacionats amb l’eina gratuïta de Google anomenada “classroom”, que serveix per gestionar aules i participar en sessions formatives i per tant, adreçada a professors i alumnes, amb una participació total de 190 persones i amb un grau de satisfacció de 9,5 sobre 10.

També s’ha posat en marxa el programa ADA, que forma part de la mesura 19 del Pla de Reactivació Local i que té per objectiu, lluitar contra la bretxa digital en el col·lectiu femení i en el que participen 26 dones en situació d’atur, de les quals més del 50% són majors de 45 anys. Es tracta d’un itinerari amb tres nivells: des del més bàsic, que es realitza presencialment, fins a tallers d’especialització, passant pel suport per a l’obtenció del certificat oficial ACTIC, que serveix per acreditar els coneixements digitals en el currículum.

Les inscripcions en accions formatives en línia s’han superat en un 150% respecte al mateix període de l’any passat (des de gener fins ara), amb un increment en l’acompanyament personalitzat que ha donat com a resultat un 9 sobre 10 del grau de satisfacció del servei.

Font: Aj. Viladecans

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here