Hem reprès la subsecció de periodicitat mensual “Excursions per les muntanyes del Baix Llobregat”

Les 16 primeres excursions van ser publicades entre el 2014 i el 2016, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federeació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch.

Ara, de nou amb ell descobrirem 8 noves excursions per les muntanyes de la nostra comarca. Aquí teniu la segona!

EL TURÓ DEL FANXÓ I EL PUIG DEL PI: PER LA CARENA DE CASTELLDEFELS I GAVÀ

Recorregut pels turons de Castelldefels i Gavà, que comença amb el Turó d’en Vinader (184), el Turó del Gall (197), el Coll de la Mare de Déu, el Turó del Fanxó (279), el Peu de Santa Maria, el Puig del Pi (311) i el Puig del Cèrvol (306).

La carena va de nord-est a sud-oest, quasi paral·lela a la costa, i separa els termes municipals de Castelldefels al sud i Gavà al nord. El recorregut segueix en part el sender SL-99 que continua fins al cim de La Morella, més al nord-oest.

Aproximació: venint del nord cal seguir l’autovia C-32 fins a la sortida 48 de Gavà, agafar la carretera C-234 i seguir per l’avinguda Joan Carles I, la carretera de l’Abocador (cap al barri de La Sentiu) i la carretera de la Sentiu (cap al centre de Castelldefels). Poc després de la cruïlla que va a l’abocador, a mà esquerra hi ha una esplanada on es pot deixar el cotxe (al costat del inici d’una pista tancada amb un barrera).

Itinerari en vermell i itinerari alternatiu en blau. Mapa ICC.

0.00 Carretera de la Sentiu (81): aparcament. Travessem la carretera (cap a l’oest) i prenem un corriol: de seguida el corriol es bifurca i hem de seguir el de l’esquerra, que s’enfila decididament cap amunt: més que un corriol sembla una torrentera.

0.20 Turó d’en Vinader (184): senyalitzat amb una placa metàl·lica al terra. El corriol carener baixa fins a un collet (140) per després tornar a pujar.

0.45 Turó del Gall (197): el corriol baixa lleugerament (190) per tornar a pujar un turó sense nom on hi ha una altra placa metàl·lica al terra (199) i a partir d’aquí tornar a baixar.

1.15 Coll de la Mare de Déu (168): aquí trobem pals indicadors ja que enllacem amb el sender SL-C 99 que ve de l’esquerra des de Cal Ganxo. Reprenem l’ascensió pel corriol de la carena.

1.30 Turó del Fanxó (279): senyalitzat amb una fita de pedres amb un pal de fusta. Continuem pel corriol en suau descens, amb vistes a la pedrera.

1.45 Peu de Santa Maria (245): després d’un tram sense quasi pendent, reprenem la pujada fins als darrers turons.

2.00 Puig del Pi (311). A 5 minuts i, separat per un collet, es troba el Puig del Cérvol (306). El sender SL-C 99 continua cap al nord-oest fins a La Morella. Descansem 25 minuts gaudint de les vistes i tornem pel mateix camí.

3.15 Coll de la Mare de Déu (168).

4.25 Carretera de la Sentiu (81): aparcament.

Dificultat: molt fàcil, tot i que hi ha trams amb forta pendent i el terra amb pedra solta. L’itinerari és evident. El desnivell total és de 445 metres.

Itinerari alternatiu per Cal Ganxo (sender SL-C 99): a Castelldefels, al final del carrer de l’Heura (59) hi ha aparcament. Continuem a peu pel cimentat Camí de Cal Ganxo. A Cal Ganxo (111) seguim el sender SL-C 99 per terreny irregular que en 25 minuts ens portarà al Coll de la Mare de Déu (168), on enllaçarem amb l’itinerari anterior. A la tornada, des del Coll de la Mare de Déu fins a l’aparcament trigarem uns 25 minuts.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here