El personal de neteja de la T1 inicia dos dies de vaga amb un seguiment del 100%

Els treballadors d’Ingesan-Mantres denuncien que l’empresa pretén establir una doble escala salarial, oferint pitjors condicions als nous contractats

vaga neteja T1

Imatge de la T1 aquest matí. Foto:ACN

La brutícia acumulada és l’efecte més visible de la vaga de neteja que la setmana passada ja va afectar la T2 i que avui dimarts ha arribat a la T1 i s’hi allargarà fins dimecres. El seguiment és del 100% segons CCOO.

Un centenar de treballadors es manifesten sorollosament per la infraestructura. Denuncien que la concessionària del servei, Ingesa-Mantres, pretén establir una doble escala laboral, oferint menors condicions als nous treballadors que contracta. L’origen del conflicte laboral a les concessionàries de neteja de l’aeroport del Prat rau, segons els treballadors, en què les adjudicatàries d’aquest servei volen rebaixar les condicions de treball dels empleats, en alguns casos subrogats d’antigues firmes.

Així ho ha assegurat el president del comitè d’empresa d’Ingesan-Mantres a l’aeroport, l’empresa que presta els serveis de neteja a la terminal 1, Manuel Delgado. “Els pactes d’empresa superen i milloren el conveni col·lectiu” de la neteja a l’aeroport, ha admès Delgado, que ha denunciat que a “la gent que entra nova se’ls vol aplicar el conveni” només, i no els pactes que el milloren.

La concessionària, ha denunciat Delgado, pretén fer-ho “extingint els acords, i abaratint els costos, acomiadant personal i contractant-ne de nou a menor cost, aplicant-los tan sols les condicions del conveni col·lectiu”. “Liciten, oferten a la baixa, i després les conseqüències són que volen acabar amb els acords dels treballadors i crear una doble escala salarial”, ha resumit Delgado.

D’altra banda, la UGT denuncia que l’Estat pretén retallar la partida de neteja d’aeroports com el del Prat. Segons aquest sindicat, la retallada al Prat seria d’1,3 milions d’euros, dels quals 900.000 afectarien el servei de la terminal 1 i 400.000 els de la 2. Fonts d’Aena admeten que s’estan fent estalvis, però asseguren que encara no se n’ha aplicat cap a la neteja.

Va ser a la terminal 2 on va començar la vaga: dijous i divendres de la setmana passada, els treballadors de l’empresa que presta el servei allà, Vareser, va aturar la seva feina. Aquest dimarts ho han fet els treballadors de l’empresa que presta el servei a la T-1, Ingesan-Mantres. Mantindran l’aturada fins dimecres.

Deixa un comentari

© 2012 - elBaix.cat  |  Un projecte de Social Mirror i desenvolupat per Cabans

Tornar adalt