El govern municipal obre les comissions de govern a l’oposició i farà un ple extraordinari anual per retre compte de l’estat de la ciutat L’alcalde de Sant Andreu de la Barca, Enric Llorca, ha presentat, al costat del seu equip de govern, 15 mesures de transparència i participació que portarà a terme l’Ajuntament. Com ha assenyalat l’alcalde: “Des de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca volem donar un pas endavant en benefici de la transparència i la participació”

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]A[/dropcap]questes mesures han estat presentades a tots els portaveus de l’oposició de l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca i acullen aportacions fetes per totes les formacions consultades.

En aquest sentit, el govern vol agrair la bona disposició i propostes de tots els grups de l’oposició”. Les 15 mesures són les següents:

  • Les juntes locals de govern s’obren a l’oposició L’equip de govern municipal convidarà als regidors de l’oposició a participar, de forma proporcional segons la representació política al consistori, a les juntes locals de govern.
  • És la primera vegada en la història de la ciutat que l’oposició podrà observar i escoltar les decisions que es prenen en unes juntes reservades al govern municipal. Si els grups municipals tenen un especial interès en un tema concret, només hauran de manifestar el seu desig d’estar presents.
  • Les taules de contractació s’obren a l’oposició Els regidors de l’oposició podran participar, com a observadors, en les taules de contractació locals per tal de comprovar la transparència i claredat del sistema de contractació.
  • L’equip de govern convocarà un ple extraordinari a l’any per retre compte de l’estat de la ciutat.
  • Consensuaran els plans d’ocupació promoguts per l’Ajuntament amb l’oposició i l’associació d’aturats Així, entre tots, decidirem els ciutadans i ciutadanes de Sant Andreu que seran contractats pels plans d’ocupació municipals.
  • L’alcalde es reunirà periòdicament amb tots els portaveus de l’oposició per tractar els temes de l’actualitat del municipi.
  • L’ajuntament posa a disposició dels veïns i veïnes “la carpeta del ciutadà” al web municipal Així es podran consultar tots els tràmits i documents entre administració i particular, al dia.
  • L’alcalde es reunirà trimestralment amb les associacions de veïns de Sant Andreu per valorar la situació actual de la ciutat.
  • S’informarà al Consell de Ciutat de l’ordre del dia del ple municipal de forma mensual 9-S’estimularan les vies de comunicació directes ja existents entre govern i ciutadania: facebook, formulari de contacte de la pàgina web municipal, ajuntament@sabarca.cat, telèfon d’atenció 900 15 19 76 10.
  • L’alcalde respondrà mensualment a les preguntes de la ciutadania a Ràdio Sant Andreu i Sant Andreu Televisió. Els partits de l’oposició també tindran un espai per fer arribar les seves propostes 11-Publicarem mensualment les dades de contaminació mediambiental i les dades de qualitat de l’aigua en la pàgina web així com les dades de brossa neta i brossa bruta per sensibilitzar a la població. Tal i com s’ha demanat per part de grups municipals de l’oposició.
  • Les juntes locals de seguretat s’obren a l’oposició. L’Ajuntament no contractarà empreses participatides per persones condemnades per casos de corrupció judicial pels delictes de racisme, xenofòbia, violència de gènere, homofòbia o altres delictes contra els drets humans o els drets de les persones treballadores.
  • L’Ajuntament no contractarà empreses que operin o tinguin sucursals en paradisos fiscals.
  • Els càrrecs de l’Ajuntament i personal de la corporació no acceptaran privilegis pel seu càrrec que no obeeixin a tasques de representació institucional.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here