Mercè Jou va demanar dimecres que “es duguin a terme, d’una vegada per totes, les obres de millora de la connectivitat, sobretot per via ferroviària ja sigui rodalies o alta velocitat”

Mercè Jou, portaveu adjunta del grup de CiU al Parlament, va subratllar la importància per a l’economia catalana de l’aeroport de El Prat i va valorar positivament les darreres negociacions del Govern per assolir més rutes i freqüències amb Llatinoamericà i Àsia. Jou ha lamentat que “el model de gestió actual – únic al món-  és ineficient i limita fortament les possibilitats d’expansió de l’aeroport i de contribució al creixement de l’economia de Catalunya”. És per això que la diputada de CiU va reclamar “una gestió més eficaç i eficient,  individualitzada i amb major participació” i també que “es duguin a terme, d’una vegada per totes, les obres de millora de la connectivitat, sobretot per via ferroviària ja sigui rodalies o alta velocitat”.

En una pregunta al conseller Vila en la sessió de control al Govern del Ple del Parlament, Mercè Jou va destacar que l’aeroport de Barcelona, amb una xifra total de viatgers de 35,2 milions l’any 2013, és el 9è aeroport en volum de passatgers d’Europa i el quart pel que fa al nombre de passatgers origen-destinació (just per darrer de Londres, París i Moscou).  I va explicar que “l’aeroport ha operat durant la temporada d’estiu 2014 més de 32 rutes intercontinentals directes a escala global”. Tot i així, “actualment l’Aeroport acredita una demanda no satisfeta a escala global de l’ordre de 3 milions de passatgers any”, amb destinacions com Estats Units (660.000 pax), Japó (231.000 pax), Xina (187.000 pax), Brasil (115.000 pax), Índia (103.000 pax), Argentina (100.000 pax), Middle East (97.000) Mèxic (79.000 pax, etc).

Noves rutes i freqüències

En la seva resposta, el conseller Vila va reivindicar “el paper estratègic” de l’aeroport, com a “porta d’accés a Europa a escala planetària”. Vila va anunciar que “estem culminant negociacions importants perquè a partir de l’estiu vinent tinguem un Barcelona- Sao Paulo, amb 4 freqüències a la setmana; Emirates confirma una segona freqüència diària a Dubai; Air Índia està en gestions i confirma un vol Nova Delhi – Madrid parant a Barcelona; i amb AeroMexico confirmàvem un volum de demanda no satisfeta de 70.000 viatgers i que a partir de l’estiu s’incorporarà la ruta BCN- Mexico DF”.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here