Els usuaris demanen una rebaixa de tarifes, una millora de les freqüències i combois més confortables. Rafael Ribó s’ha reunit amb el director general de Rodalies, Félix Martín, que ha manifestat la seva voluntat de col·laborar amb el Síndic . També es posarà en contacte amb el Defensor del Poble perquè canalitzi les reclamacions adreçades a Foment i Adif

El Síndic de Greuges ha rebut 194 queixes en menys d’una setmana amb relació al mal estat de la xarxa ferroviària de rodalies i mitjana distància. Els usuaris li demanen que intervingui per buscar solucions davant del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i de Renfe a Catalunya, i també davant del Ministeri de Foment i Adif.

Els afectats reclamen una rebaixa de les tarifes i evidencien l’encariment que va comportar la supressió dels descomptes d’anada i tornada i dels nens majors de quatre anys. També reclamen una millora en les freqüències dels serveis i, en alguns casos, en la seguretat i comoditat dels combois.

El síndic, Rafael Ribó, s’ha reunit amb el director general de Rodalies Renfe de Catalunya, Félix Martín, i li ha exposat totes aquestes qüestions, a banda d’algunes propostes per tal de facilitar l’accés als trens adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.

Martín s’ha mostrat molt receptiu a col·laborar amb les investigacions del Síndic, malgrat la limitació de competències que ha expressat.

En aquest sentit, el Síndic adreçarà part de les queixes rebudes al Defensor del Poble perquè, si ho considera oportú, demani la informació pertinent al Ministeri de Foment i a l’empresa Adif.

D’altra banda, crearà una taula de discussió entre usuaris i responsables del servei per parlar del disseny del model ferroviari i cercar conjuntament solucions als problemes en l’ús del servei.

Font: http://www.sindic.cat/

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here