Les pernoctacions també assoleixen un màxim històric fins a 13,5 milions

Les comarques de Barcelona, excepte el Barcelonès van registrar un rècord de visitants durant el 2016 després de rebre 4,7 milions de turistes, segons les dades del Labturisme de la Diputació de Barcelona. 

Aquesta xifra suposa també un augment del 16% (650.000 visitants) respecte al 2015. Del total de visitants, el 52% van ser turistes internacionals, de manera que des de l’any 2012 han augmentat un 23%. La previsió per aquest 2017 és que el nombre de visitants augmenti el 10% i se superin els 5 milions de turistes. 

A nivell de pernoctacions, les comarques barcelonines, exceptuant el Barcelonès, també van batre l’any passat un màxim històric amb un total de 13,5 milions de pernoctacions, prop de 922.000 més que l’anterior any (+7,35%) i 1,3 milions més que el 2012 (+11%).

La Diputació ha recordat que inverteix prop de 8,5 milions d’euros en promoció turística al territori i impulsa la marca ‘Barcelona és molt més’ per a tres destinacions: ‘Paisatges Barcelona’ (Moianès, Osona, Bages i Anoia), ‘Costa Barcelona’ (Baix Llobregat, Garraf, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Alt Penedès) i ‘Pirineus Barcelona’ (Berguedà). 

El responsable de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local, Marc Castells, ha subratllat que aquestes dades del 2016 són “espectaculars, des de l’optimisme i des del convenciment d’haver-ho fet bé” i ha puntualitzat que l’estratègia de futur és doble: “seguir treballant per a desestacionalitzar el turisme i obrir-nos a tota la demarcació”.

La tarifa mitjana per habitació ocupada a ‘Paisatges Barcelona’ va ser de 70,3 euros i la de ‘Costa Barcelona’ de 66,4 euros. Segons la Diputació, un dels aspectes que ha patit un augment decreixent ha estat l’estada mitjana, que en tres anys (2014-2016), ha passat de 6,2 a 4,9 dies, un retrocés motivat per la caiguda del mercat rus, que tenia una estada mitjana superior a les 7 nits; el turisme urbà i de negocis, que comporta una estada mitjana més curta; la situació econòmica internacional, que no permet allargar molt més els dies de vacances; i les destinacions de proximitat, que generen estades més curtes.

Per contra, es recupera la despesa respecte l’any anterior. El 2016 es va registrar una despesa de 90 euros per turista i dia -comptant amb l’allotjament i la despesa declarada durant la seva estada a la destinació-, mentre que al 2015 era de 80,1 euros. Per tant, els turistes tenen una estada menor però augmenten la despesa per dia.

Pel que fa a l’evolució dels afiliats a la Seguretat Social dedicats al sector turístic, al tancament del 2016, hi havia 129.440 afiliats, un 43,6% de les afiliacions de la demarcació de Barcelona. Els assalariats pugen en els darrers tres anys de forma sostinguda i els autònoms mostren valors més estables en aquests tres anys.‘Costa Barcelona Week’ i ‘Biosphere Responsible Tourism’.

Dins la promoció turística, Turisme de la Diputació de Barcelona treballa amb accions concretes com el ‘Costa Barcelona Week’, una setmana, del 12 al 21 de maig, on es celebraran diferents esdeveniment a les comarques del Baix Llobregat, Garraf, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Alt Penedès, sota la marca ‘Costa Barcelona’, com jornades de portes obertes; descomptes i promocions de les empreses; concursos a xarxes socials.

Aquest 2017, declarat per la ONU, com a Any Internacional del turisme sostenible per al desenvolupament, la Diputació de Barcelona també està treballant per l’obtenció de la Certificació ‘Biosphere Responsible Tourism’ per a les marques turístiques ‘Costa Barcelona’, ‘Paisatges de Barcelon’ i ‘Pirineus Barcelona’, amb l’objectiu d’impulsar la sostenibilitat del turisme en el territori de la demarcació de Barcelona.

Font: ACN 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here