Tampoc han notat els suposats efectes positius derivats de la major arribada de visitants al municipi

Lluny de la preocupació i la incertesa que molts comerciants de Viladecans (Baix Llobregat) deien tenir poques setmanes abans de la posada en marxa del Viladecans The Style Outlets el passat 27 d’octubre, el cert és que gairebé set mesos després reconeixen que la seva obertura no els ha afectat tant com temien. De fet, Esteve Blanch, president de la Xarxa Comercial de Viladecans, destaca que, per exemple, les vendes a la campanya de Nadal van pujar respecte altres anys i que només les botigues de roba esportiva i les sabateries han notat un lleuger descens de les vendes. “Més enllà dels col·lapses als accessos de les dues primeres setmanes no hem notat gaire, ni per bé ni per mal, l’obertura del centre comercial”, reconeix.

La percepció dels botiguers ve a confirmar el que els gestors del centre comercial van repetir insistentment abans de la seva obertura: que el comerç local no es veuria perjudicat perquè la seva oferta seria complementària.El que caldrà analitzar, segons destaca Blanch, és si no s’estan notant els efectes negatius per aquest fet, el de l’oferta complementària, o perquè l’outlet no està tenint l’èxit previst. “Les cues de les primeres setmanes no s’han tornat a veure i el pàrquing està sempre buit”, assegura. “Acaben d’aterrar, però el boom de gent que havia de venir es va acabar en dues setmanes”, reconeix. 

Les darreres dades de visitants facilitades pels gestors del centre comercial són les dels dos primers mesos de funcionament quan 800.000 persones el van visitar, una xifra que feia preveure superar els tres milions de visitants previstos el primer any.Com els efectes negatius, el que tampoc s’ha complert és la previsió que molts dels visitants del centre comercial s’acostarien a Viladecans i que això beneficiaria els seus bars i restaurants. 

Aquí, Blanch lamenta que més enllà dels establiments més propers a l’outlet, els del centre del municipi no han notat en absolut aquest increment.En aquest sentit, el president de la Xarxa Comercial de Viladecans ha explicat que estan treballant en una guia que es distribuirà a l’outlet amb informació útil i d’interès del municipi. “No pot ser que ofereixin informació als visitants estrangers de Figueres o Sitges i que no puguin orientar els visitants sobre l’oferta comercial i d’oci de Viladecans”, lamenta.

Font: ACN 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here