Fa dos mesos que l’exalcalde de Sant Vicenç dels Horts, Oriol Junqueras, va recuperar la presidència d’ERC. Una de les primeres coses que va fer, fou nomenar una Comissió de la Veritat sobre l’estructura B del partit, protagonista d’episodis com els cartells contra els germans Maragall o el ninot de Junqueras penjat d’un pont a Sant Vicenç (a la fotografia). Es va encarregar la missió d’esbrinar què havia passat a un altre baixllobregatí, l’ex diputat de Cornellà, Joan Tardà. Una de les peces clau d’aquest episodi és un menorquí, veí de Sant Feliu de Llobregat, Tolo Moya, a qui es van voler encolomar totes les responsabilitats.

Aquesta setmana el fulletó ha tornat a ser noticia. La nova secretària general d’ERC, Elisenda Alemany, ha hagut de reconèixer en roda de premsa que han desaparegut els informes que havia elaborat l’antic responsable de compliment de la formació republicana, Xavier  Mombiela, acomiadat per Junqueras tan aviat com va tornar a la presidència del partit.

Segons Alemany, “falten tres expedients, tots tres relacionats amb l’afer dels cartells”. Va afegir que aquestes “irregularitats” s’han de solucionar. L’informe elaborat per Xavier Mombiela assenyalava que Oriol Junqueras era coneixedor dels fets protagonizats l’estructura B, cosa que ell nega. Alemany també va comentar que “ara ens trobem en una situació de no trobar la informació. Quan la trobem, veurem què farem”. En canvi, l’ex responsable de compliment d’ERC, Xavier Mombiela, va negar aquest dimarts haver esborrat cap documentació, i afirmava que aquesta ha de ser al servidor intern de la seu d’Esquerra, al carrer Calàbria.  En tot cas, si Alemany no troba la documentació, Mombiela es va oferir a lliurar els expedients que té a casa, i que s’enduia per fer feina els caps de setmana.

La comissió encapçalada per Joan Tardà ha de presentar les seves conclusions al Congrés d’ERC del mes de març.

Fotografia: RAC1

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here