Dos dels cinc operadors de motocicletes compartides a qui l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va atorgar llicències han renunciat a explotar aquest servei per motius empresarials

Es tracta d’Hori, amb 2.050 vehicles, i GoSharing, amb 1.950; mentre que Yego (2.050), Cooltra i Acciona (1.950 cadascuna) es mantenen com els tres únics operadors a Barcelona i set municipis més de l’entorn. Fonts de l’AMB han explicat que algunes de les 4.000 llicències que tenien les dues empreses que han renunciat es podrien repartir entre les altres tres un cop aquestes hagin desplegat totes les seves flotes i en el cas que hi mostrin interès i compleixin certes condicions de la primera convocatòria, com que cada moto faci més de dos desplaçaments diaris.

En última instància, l’AMB decidirà quantes llicències atorgaria a cada operador interessat en ampliar la seva flota repartida per Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Badalona, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Esplugues de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat. La marxa de Hori i GoSharing es deu a motius interns de cada empresa i “en cap cas imputables a la regulació metropolitana”, segons l’AMB.

Amb tot, l’Àrea Metropolitana de Barcelona espera que a l’agost el servei estigui completament desplegat amb un total de 5.950 llicències repartides entre les operadores restants: Yego, Cooltra i Acciona. Es tracta d’una xifra que rebaixa a la meitat les prop de 10.000 llicències anunciades a la tardor passada, després de la renúncia d’Hori i GoSharing. Concretament, a l’octubre l’AMB va anunciar que atorgaria les llicències per al servei de motos compartides a 9.950 llicències per operar tant a Barcelona, on l’Ajuntament ja va fer el seu propi concurs; com en els altres set municipis.

L’objectiu era revertir la situació dels darrers anys a la ciutat de Barcelona, després que al 2020 s’atorguessin 7.000 llicències, tot i que es van anar reduint fins a quedar-se en unes 2.000. A Barcelona, algunes companyies que van guanyar el concurs inicialment també es van anar retirant del servei.

Segons va explicar l’AMB aquesta tardor, la previsió era que el 72,73% de les llicències (7.237 vehicles) es quedessin a Barcelona, mentre que a l’Hospitalet de Llobregat en serien 1.070 (10%) i a Badalona 826 (8,30%). La resta de ciutats quedaven encara més lluny: 362 a Santa Coloma (3,64%), 155 a Esplugues (1,56%), 155 a Sant Adrià (1,56%), 78 a Sant Feliu (0,78%) i 68 motos a Sant Just (0,68%).

Ara, amb el nou escenari, els percentatges es mantenen invariables i són d’obligat compliment per a cada una de les empreses, segons detallen fonts de l’AMB. Així, a l’Hospitalet de Llobregat passarà a tenir 640 vehicles, Esplugues de Llobregat 92, Sant Feliu de Llobregat 46, Sant Just Desvern 40, Badalona 494, Sant Adrià de Besòs 92, Santa Coloma de Gramenet 217 i Barcelona 4.329.

Font: AMB