Uns dies abans de la victòria del F.C. Barcelona a la Lliga, guanyada a Cornellà-El Prat i celebrada a la Ciutat Esportiva entre Sant Joan Despí i Sant Feliu, el Bisbe de la capital del Baix Llobregat, Xabier Gómez García, parlava del jugador del Barça, Lamine Yamal, al Full Dominical de l’11 de maig.
En uns moments que les enquestes detecten la pujada de partits xenòfobs com Aliança Catalana o Vox, el Bisbe de Sant Feliu de Llobregat, posa el jove jugador del Barça com exemple “de la interacció activa i de la creació de noves formes culturals a partir del diàleg entre elles”.
El Bisbe Gómez recorda que Lamine Yamal va néixer a Esplugues i ha crescut al barri de Rocafonda de Mataró, i que “,fill de pare marroquí i mare equatoguineana, Yamal representa una generació que no entén les fronteres culturals com a murs, sinó com a ponts”.
El Bisbe de Sant Feliu assenyala que “Lamine Yamal ens convida a replantejar com entenem la catalanitat i la ciutadania avui”, un missatge contundent contra el racisme, encara que aquest es disfressi de catalanitat o d’independentisme. I el Bisbe Gómez conclou: “La transculturalitat és una realitat cada cop més present i necessària”.
Font: Full Dominical del Bisbat de Sant Feliu de Llobregat
Fotografia de Yamal i Balde: El Mundo