Quines obres acabaran abans, les de la Sagrada Família de Barcelona o les de l’estació de RENFE a Molins de Rei? Aquesta és la pregunta que es fan alguns veïns i veïnes d’aquesta vila.
La història de les reformes que l’estació de Molins de Rei necessita són un via crucis de promeses oficials incomplertes, licitacions i abandonaments. La primera licitació es va produir l’any 2019, ara fa, doncs, sis anys, i RENFE va anunciar que les obres començarien el 2020, però Ortiz Construcciones y Proyectos va desistir de tirar endavant el projecte. L’empresa que el 2022 va guanyar la segona licitació, Vias y Contrucciones S.A, també va abandonar. Els treballs es van aturar l’abril de 2023 arran d’una modificació del projecte inicial, mesos després que la ministra de Transports i exalcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, anunciés solemnement el juliol del 2022 la represa de les obres (a la fotografia).
Ara, després de dos anys amb les obres paralitzades, RENFE traurà la nova licitació a concurs públic per un preu de 13’16 milions d’euros, gairebé el doble del pressupost anterior. Es preveu que les obres puguin començar el 2027 i que tinguin una durada aproximada de 16 mesos, fet que portaria al 2029 la finalització definitiva del projecte. Sembla que les obres de la Sagrada Família podrien acabar l’any 2035: encara hi ha marge.
Fotografia: Viu Molins de Rei